Lato to czas, kiedy działania marketingowe przybierają na sile. Szczególnie istotne są różnego rodzaju akcje RTM (Real Time Marketing), które w krótkim czasie są zdolne pozyskać nowych odbiorców dla usług oraz produktów. Czy RTM można zaplanować? Paradoksalnie w niektórych przypadkach tak. Sprzymierzeńcem jest tutaj pogoda. Wraz ze wzrostem lub spadkiem słupka rtęci określone produkty mogą cieszyć się większym zainteresowaniem. Utrafienie wtedy z promocją, która szybko dotrze do potencjalnie zainteresowanych może przynieść wyjątkowo opłacalne efekty. Jak jednak to zrobić?
Miejscowo nie ogólnie
Nawet przy zapowiadanej ładnej pogodzie, niektóre miejsca zawsze będą bardziej gorące, bardziej bezchmurne i bardziej nadające się do przeprowadzenia akcji promocyjnej. Można oczywiście siedzieć i śledzić zmieniające się doniesienia dla różnych województw a następnie aktualizować promocje i szybko puszczać komunikaty w świat. Jest to czasochłonne, stwarza ryzyko pomyłek i wymaga zaangażowania przynajmniej jednej osoby, która w tym czasie musi być oderwana od innych obowiązków. Jednak tego rodzaju działania można zautomatyzować.
Marketing Automation od iPresso to system, który poza innymi funkcjami posiada wyjątkowo ciekawą mogącą sprawić, że na pogodę za oknem będzie się patrzyło bardziej, jako składową strategii marketingowej, a nie czynnik określający jakość drogi do pracy.
iPresso Satellite pozwala śledzić zmieniające się warunki pogodowe w różnych lokalizacjach i na podstawie otrzymanych danych w połączeniu z innymi funkcjami aktywować odpowiednie scenariusze, które będą dostosowane do różnych ścieżek zakupowych (Customer Journey).
Dla przykładu. Jeśli gdzieś temperatura wzrośnie np. do 30 stopni, to istnieje duża szansa, że napoje chłodzące, różnego rodzaju produkty dla zwierząt, które mają zapobiec przegrzaniu, czy luźna, letnia odzież będą cieszyły się większym zainteresowaniem. W tym momencie wespół z Feed Managerem iPresso włączy scenariusz, który wyśle do odbiorców z bazy kontaktów, którzy znajdują się w danym rejonie informację o specjalnej promocji, która np. będzie ograniczona czasowo (dni lub kilka godzin). Promocja ta może łączyć się z działaniami RTM na innych platformach. Wszystko to z jednego panelu i to bez udziału użytkownika. Mówiąc krótko, wszystko zadziała samo, samoczynnie się też wyłączy, a użytkownik będzie później mógł sprawdzić statystyki, przeanalizować dane i o ile będzie to potrzebne wprowadzić niezbędne poprawki.
Wielowymiarowe wykorzystanie warunków pogodowych
Funkcję Satellite można wykorzystywać podobnie do alertów RCB, iPresso daje wiele możliwości na dotarcie do odbiorców z bazy za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. Jeśli zostawione zostały numery telefonów, nic nie stoi na przeszkodzie do ustawienia w scenariuszu opcji wysłania komunikatu o promocji, gdy pogoda zacznie się zmieniać lub już się zmieni.
Satellite jest narzędziem, które daje możliwość szybkiego rozszerzenia swojej bazy kontaktów, zwiększenia poziomu jakości prowadzonej na bieżąco komunikacji oraz wyprzedzenie konkurentów (którzy dopiero będą przygotowywać komunikaty, podczas, gdy z Satellite będą one już wysyłane). Jest to opcja nie tylko dla branży spożywczej. Branża farmaceutyczna, sportowa, turystyczna, hotelarska, gastronomiczna – wszystkie są w stanie wykorzystać pogodę do swoich potrzeb i niejako od pozytywnej aury są uzależnieni w swoich działaniach.
Połączenie Feed Managera, funkcji Satellite oraz innych funkcjonalności iPresso jest dobrym sposobem na promowanie również zdrowego trybu życia. Obecne lato jest szczególne. Po poluzowaniu obostrzeń ludzie starają się jak najbardziej wykorzystać ładną pogodę, a wizja potencjalnego lockdownu w przyszłości dodatkowo ich motywuje. Żyjący aktywnie potrzebują sprzętu, odpowiedniej diety, przestrzeni (wyjazdy dla odpoczynku), opcji do współzawodnictwa, dobrze zaprojektowany scenariusz jest w stanie to wszystko ogarnąć.
Kilka oddzielnych scenariuszy biorących pod uwagę przesuwający się ciepły front powietrza przez Polskę może sprawnie załatwić cały promocyjny proces i w niedługim czasie wyczyścić magazyn i poszerzyć listę odbiorców przez nowe zamówienia. Co znamienne wszystko to przygotowane jest wcześniej, a w czasie trwania promocji wystarczy trzymać rękę na pulsie i wprowadzać modyfikacje w treściach. Satellite samo będzie śledzić zmieniające się warunki pogodowe – np. jeśli spadnie deszcz, a spodziewane było słońce i upał to promocja nie wystartuje. Nietrafiona sytuacja w rodzaju oferowania kremów przeciwzmarszczkowych lub przeciwsłonecznych w momencie oberwania chmury nie będzie miała miejsca.
Z Satellite i wielu innych funkcji możecie skorzystać za darmo przez 30 dni zapisując się na wersję trialową iPresso. Przekonajcie się sami co możecie zyskać.
Odpowiedz