Komunikacja z klientem to w dużej mierze dostarczanie mu informacji, na których mu zależy. Pandemia zmienia dotychczasowe przyzwyczajenia, a co za tym idzie oczekiwania odbiorców. Według badań platformy reklamowej Unruly widać wyraźnie, w jaki sposób Covid odbił się na zainteresowaniach i schematach zachowania odbiorców. W trakcie badań prowadzonych w marcu 2020 roku ankietowano 2556 osób na całym świecie. Fakt, że czas, który odbiorcy spędzają w sieci znacznie się zwiększył nie zaskakuje specjalnie, biorąc pod uwagę, że większość osób pozostaje pod wpływem jednego lub innego lockdownu, lub samodzielnie się izoluje. Za zamkniętymi drzwiami coraz więcej osób spędza czas w telefonie (50%), oglądając telewizję (42%) oraz używając laptopa (35%).
W Stanach Zjednoczonych izolacja miała bezpośredni wpływ na zmianę oczekiwań odbiorców względem docierających do nich treści. Reklamy oraz informacje o różnego rodzaju promocjach muszą być uzupełniane o dodatkowe informacje jak: dane odnośnie sposobów radzenia sobie z epidemią w danej firmie i wspierania przez nią pracowników, zapewnianie o utrzymaniu normalności (mimo światowej pandemii, marka, do której przyzwyczajony jest odbiorca radzi sobie doskonale i zachodzące zmiany nie mają wpływu na jej jakość oraz efektywność) oraz w delikatny sposób rozpraszanie codzienności poprzez odciąganie uwagi od szarej rzeczywistości.
Innymi istotnymi zmianami nie tylko na gruncie amerykańskich odbiorców jest:
– 53% preferuje komunikację za pośrednictwem TV
– 62% spędza znacznie więcej czasu na social mediach niż wcześniej
– 47% zwiększyło wydatki na sferę związaną z home entertainment
Fragmentaryzacja przekazu i dostosowywanie treści do konkretnych grup odbiorców nabiera jeszcze bardziej na znaczeniu. 2021 zapowiada się rokiem personalizowanego contentu.
Odpowiedz