Wraz z rozpoczęciem i postępowaniem pandemii w budżetach praktycznie każdej firmy zaszły spore zmiany. Środki coraz częściej były relokowane na komunikację z odbiorcami za pośrednictwem sieci. Wzrosło zapotrzebowanie na profesjonalne narzędzia digitalowe oraz systemy automatyzacyjne. Utrzymanie dotychczasowych klientów stało się kluczowe, jednak nie można było zapomnieć o wychodzeniu do innych grup, mimo nowych ograniczeń.
Podejście do dotychczasowo używanych kanałów komunikacji zostało poddane rewizji. Fakt, że te, które pozwalały dotrzeć do odbiorców przez sieć cieszyły i cieszą się stale rosnącą popularnością, wcale nie musi działać na korzyść firmy.
Według badań przeprowadzonych przez AC Nielsen Polska, która zapytała dyrektorów marketingu sieci handlowych o zmiany w zarządzaniu projektami marketingowymi – wpierw było silne kładzenie nacisku na digital, później chwila refleksji.
Badanie wykazało, że pozycja tradycyjnych kanałów komunikacji, chociaż spadła, to wcale we wszystkich przypadkach nie jest najgorsza. Reklama outdoorowa w postaci bilbordów w dobie pandemii jest mało skuteczna, biorąc pod uwagę fakt, że ludzie przemieszczają się z mniejszą częstotliwością. Jednak takie formy jak gazetki promocyjne zaczynają wracać do łask. Badanie AC Nielsen Polska wykazało, że papierowe gazetki to w dalszym ciągu jedna z bardziej skutecznych form reklamy bezpośredniej w formie offline.
Warto zwrócić na to uwagę i zastanowić się, czy uzupełnienie komunikacji online przez formy offline nie przyniesie lepszych skutków.
Odpowiedz