Strona główna » Jak RODO wpłynęło na działalność europejskich e-sklepów?

Jak RODO wpłynęło na działalność europejskich e-sklepów?

Jak RODO wpłynęło na działalność europejskich e-sklepów?

Wejście w życie w maju 2018 r. przepisów RODO niekorzystnie odbiło się na europejskim e-handlu – wynika z raportu Regulating Privacy Online: The Early Impact of GDPR on European Web Traffic and E-commerce opracowanego przez badaczy z kilku amerykańskich uniwersytetów.

Według danych przedstawionych w raporcie europejskie e-sklepy odnotowały spadki takich wskaźników, jak liczba odsłon i wizyt na stronach. Spadły również ich dochody.

Według autorów raportu, Samuela Goldberga (Northwestern University), Garretta Johnsona (Boston University) i Scotta Shrivera (University of Colorado), odsłony stron i wizyty na nich spadły odpowiednio o 9,7% i 9,9% od chwili wejścia RODO w życie.

Za jedną z przyczyn tych spadków autorzy raportu uznają prawne obostrzenia związane z wykorzystaniem danych osobowych w kampaniach reklamowych i marketingowych.

Do podobnych wniosków doszli też eksperci opracowujące inne badania związane z RODO. Ograniczenie możliwości działań marketingowych i sprzedażowych uznawane jest za największe wyzwanie związane z obowiązywaniem przepisów RODO – wynika z raportu Rok z RODO. Stosowanie RODO w firmach – szanse i zagrożenia, opracowanego przez CubeResearch dla EY Polska.

Utrudnienia te skłaniają wielu marketerów do sięgnięcia po specjalne narzędzia wprowadzone na rynek w celu umożliwienia prowadzenia działań w zgodzie z rygorystycznymi przepisami.

Rozwiązania takie jak Consent Manager w iPresso pozwalają na pogodzenie skutecznych działań marketingowych z przestrzeganiem zasad zawartych w unijnych regulacjach. iPresso dysponuje szeregiem rozwiązań pozwalających na praktyczne stosowanie zasad RODO – należą do nich m.in. strony profilowe i strony wypisań.

Dowiedz się więcej!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.