Data Collector – zaawansowane możliwości zbierania danych w iPresso!

Data Collector to rozwiązanie, które pozwala na zbieranie danych o dowolnie określonych aktywnościach kontaktów na monitorowanych stronach, takich jak kliknięcie określonego elementu na stronie, zmiana wartości pola formularza czy zapis formularza.

Mechanizm ten pozwala zbierać dane o konkretnych aktywnościach kontaktów, aktualizować ich atrybuty zapisane w systemie, czy dodawać do bazy nowe kontakty. Co istotne, zastosowanie Data Collectora nie wymaga angażowania zespołu IT – wystarczy jedynie kod monitorujący zamieszczony na stronie i odpowiednie zdefiniowanie ustawień w iPresso.

Rozwiązanie to sprawdza się w zbieraniu informacji o wszelkich aktywnościach kontaktów (mogą to być wszystkie kontakty, tylko monitorowane lub tylko anonimowe) na stronie. Do interakcji takich należeć będą np. kliknięcie określonego przycisku na stronie, przesunięcie suwaka, wypełnienie danego pola w formularzu, zapisanie formularza. System może też odnotować informacje o pobycie danego kontaktu na stronie przez określony czas.

Przykładem praktycznego zastosowania tego rozwiązania może być zapisanie jako aktywności przebytych przez potencjalnego klienta kolejnych stopni wypełnienia formularza na stronie firmy ubezpieczeniowej. Przejście każdego kroku, potwierdzone kliknięciem przycisku Dalej, może zostać odnotowane jako aktywność w systemie. Dzięki określeniu parametrów takich aktywności, system gromadzić będzie informacje o interesującym daną osobę rodzaju ubezpieczenia, jego zakresie i wartości, czy też etapie wyboru ubezpieczenia, do którego dotarł potencjalny klient.

Zgromadzenie tak precyzyjnych danych pozwala firmie ubezpieczeniowej na przeprowadzenie odpowiednio dopasowanych działań marketingowych z wykorzystaniem takich kanałów jak np. Akcje na stronach. Oznacza to, że konkretnej osobie, która zainteresowana jest określonym rodzajem ubezpieczenia, będzie można wyświetlić dokładnie dopasowane treści, np. przy jej ponownym wejściu na stronę.

Działania marketingowe można też kontynuować przy wykorzystaniu zaawansowanych scenariuszy marketingowych i takich kanałów (o ile odbiorca wyrazi odpowiednią zgodę) jak e-mail czy SMS. Im więcej danych pozostawi potencjalny klient, tym dokładniej można dopasować przekaz (np. wysłanie rabatu na ubezpieczenie samochodu konkretnej marki lub rocznika).

Jedną z najważniejszych zalet takiego rozwiązania jest możliwość zarządzania danymi o aktywnościach kontaktów bez potrzeby integrowania poszczególnych elementów strony internetowej (np. formularzy) z iPresso. Dzięki temu działania marketingowe można przeprowadzić jeszcze szybciej, sprawniej i skuteczniej!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.