Polska znajduje się na 13. pozycji w rankingu najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce na świecie – wynika z raportu Statista Digital Market Outlook. W latach 2018-2022 wartość rynku e-commerce ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld dol.
Według prognoz serwisu interaktywnie.com, zawartych w raporcie E-commerce 2019, w bieżącym roku Polacy przeznaczą na zakupy w sieci 50 mld zł. Trendem przyczyniającym się do tych wydatków będzie rosnąca popularność zakupów mobilnych. Według danych Mastercard, obecnie już prawie jeden na dwóch polskich internautów (45%) robi zakupy w ten sposób przynajmniej raz w tygodniu. Za główne zalety zakupów przez smartfona uważane są szybkość (63%) oraz możliwość płatności one-click (33%).
W badaniu przeprowadzonym przez Mastercard, 18% polskich internautów zadeklarowało robienie zakupów mobilnych częściej niż raz na tydzień, co jest najwyższym wynikiem w Europie (kolejne 27% robi je raz w tygodniu).
Oznacza to, że niemal jeden na dwóch polskich konsumentów kupujących w sieci (45%) kupuje mobilnie raz w tygodniu lub częściej. Pod tym względem Polaków wyprzedzają tylko mieszkańcy Niemiec i Wielkiej Brytanii (po 48%).
Obecnie już jedna na cztery transakcje dokonywane są przez polskich e-konsumentów w sposób mobilny.
Na smartfonach Polacy kupują najczęściej:
- ubrania i akcesoria (54%),
- przedmioty związane z kulturą – książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44%),
- elektronikę (43%),
- bilety komunikacji miejskiej (34%),
- opłaty parkingowe (20%).
Odpowiedz