blog iPresso Marketing Automation

Jak polskie firmy wykorzystują Facebooka?

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej sięgają w swojej działalności po wsparcie mediów społecznościowych – przede wszystkim Facebooka. Ja wynika z danych opublikowanych przez firmę Morning Consulting, aż 87% spośród polskich MŚP, które obecne są na Facebooku, twierdzi, że serwis ten pomaga im w zdobywaniu nowych klientów.

Sześć na dziesięć małych i średnich firm obecnych w serwisie przyznaje, że działania na FB pomogły im w zwiększeniu sprzedaży. 62% deklaruje natomiast, że dołączenie do Facebooka pozwoliło im na zatrudnienie większej liczby pracowników ze względu na wzrost popytu na ich produkty i usługi.   

Polska należy do liderów jeżeli chodzi o wykorzystanie Facebooka w działaniach biznesowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa.

Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie, wśród przedstawicieli polskich małych i średnich przedsiębiorstw, które są obecne na Facebooku:

  • 36% deklaruje, że wykorzystali ten serwis do budowy swojej działalności biznesowej.
  • 62% twierdzi, że byli w stanie zatrudnić większą liczbę pracowników dzięki wzrostowi popytu na ich produkty i serwisy po dołączeniu do FB.
  • 60% deklaruje wzrost sprzedaży dzięki wykorzystaniu Facebooka.
  • 59% uważa, że platforma ta pozwala im na sprzedaż usług i produktów w innych miastach, regionach lub krajach.
  • 87% twierdzi, że Facebook pozwala im na przyciągnięcie nowych klientów.
  • 37% deklaruje, że kompetencje cyfrowe danej osoby są bardzo istotne, gdy rozważane jest jej zatrudnienie – są one ważniejsze niż to, jakie szkoły ukończył potencjalny pracownik.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz