Strona główna » Plany scoringowe – nowe możliwości scoringu w iPresso

Plany scoringowe – nowe możliwości scoringu w iPresso

Plany scoringowe – nowe możliwości scoringu w iPresso

Lead scoring to jedna z funkcji Marketing Automation, które pozwalają na efektywne dotarcie z odpowiednimi treściami do właściwych kontaktów. Dzięki przyznawanym na podstawie odpowiednio opracowanych reguł punktom scoringowym marketerzy dowiedzą się kto w bazie jest rzeczywiście wartościowym kontaktem i kiedy należy zareagować.

Do iPresso wprowadzono właśnie nową, zaawansowaną odsłonę tej funkcjonalności, jaką są Plany scoringowe. Rozwiązanie to pozwoli na jeszcze skuteczniejsze wykorzystanie możliwości scoringu.

Plany scoringowe są rozwiązaniem umożliwiającym zarządzanie punktacją w sposób niezwykle dokładny i skuteczny. Działają one w oparciu o tzw. reguły, w ramach których określona liczba punktów będzie przyznawana (lub odejmowana) za konkretne aktywności kontaktów, np. wejście na stronę internetową, pobranie oferty, czy otwarcie e-maila. Co ważne, punktacja taka nie będzie ograniczona do scenariuszy marketingowych, lecz działać będzie niezależnie od nich, dla wszystkich kontaktów w bazie.

Plany scoringowe pozwalają na precyzyjne dookreślenie punktacji na podstawie odpowiednich parametrów. Na przykład, dla aktywności zakup produktu, można dookreślić, że dana liczba punktów (np. 50) zostanie przyznana tylko za zakup o określonym parametrze (np. cena wyższa niż 50 zł). Na podobnej zasadzie możemy doprecyzować punktację za wejścia na konkretne podstrony. Dzięki temu marketerzy mogą swobodnie modyfikować wartość punktową określonych zachowań potencjalnego klienta.

Co więcej, rozwiązanie to pozwala na stworzenie reguły, w ramach której punkty zostaną przyznane za wykonanie jednej z wielu aktywności (np. wejście na określoną podstronę lub otwarcie odpowiedniego e-maila = 10 pkt). Plany scoringowe umożliwią również zastosowanie takich opcji jak capping (ograniczenie przyznawania punktów w ramach danej reguły, np. maksymalnie raz na 24 godziny) czy godziny ciszy (wstrzymanie naliczania scoringu w określonych przez marketera godzinach).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.