87% marketingowych wizjonerów i 81% liderów uważa, że content stanowi rdzeń działań marketingowych ich firmy – wynika z raportu Content Marketing Continuum opracowanego przez Skyword. Najskuteczniejszych marketerów charakteryzuje stosowanie w content marketingu strategii storytelling’owej oraz korzystanie z opracowanych wcześniej wytycznych i kalendarza publikacji. Najlepsi marketerzy skupiają się zarówno na jakości jak i na ilości tworzonego contentu.
Raport Content Marketing Continuum opracowano na podstawie badania pracy 1 000 content marketerów z całego świata.
Zostali oni podzieleni na pięć grup posiadających różny poziom wiedzy i doświadczenia w działaniach contentowych:
- Wizjonerzy (stanowią 2% badanych)
- Liderzy (15%)
- Eksperci (34%)
- Nowicjusze (40%)
- Obserwatorzy (9%)
Na podstawie tej analizy, wywnioskowano istnienie charakterystycznych elementów typowych dla działań najskuteczniejszych z nich (wizjonerów i liderów).
Storytelling
87% wizjonerów i 81% liderów uważa, że content marketing stanowi rdzeń działań marketingowych ich firmy (wskaźniki te stopniowo spadają w mniej zaawansowanych grupach marketerów). Najlepsi specjaliści nie tylko publikują więcej contentu o lepszej jakości – stosują też skuteczniejszą metodę tworzenia treści, jaką jest storytelling. Są świadomi, że przez swoje treści nie tylko dostarczają odbiorcom wartościowych materiałów i potrzebnej wiedzy, lecz także opowiadają pewną historię i rozpowszechniają wartości, jakimi kieruje się ich firma. Dzięki temu są w stanie budować długoterminowe relacje i gromadzić lojalnych odbiorców. Wizjonerów (83%) wyróżnia przekonanie, że w ich organizacjach panuje etos oparty na opowiadaniu historii.
Zdyscyplinowana kreatywność
Tworzenie contentu i opowiadanie historii wymaga oczywiście dużej kreatywności i oryginalności. Najskuteczniejsi content marketerzy nie działają jednak w oparciu o spontaniczne „natchnienie”. Jak wynika z badania, 96% wizjonerów i 70% liderów korzysta w swojej pracy z opracowanych przez firmę standardów i wytycznych redakcyjnych (robi tak tylko 40% ekspertów, 11% nowicjuszy i 1% obserwatorów).
Jakość i ilość
Choć najskuteczniejsi content marketerzy w szczególnym stopniu dbają o jakość swoich materiałów, to nie odbywa się to kosztem ilości publikacji. 91% wizjonerów przynajmniej raz w miesiącu publikuje artykuły, materiały wideo, podcasty, infografiki i ebooki.
Tworząc i rozpowszechniając treści, wizjonerzy i liderzy są świadomi konieczności odpowiedniego targetowania, personalizacji, automatyzacji i optymalizacji contentu. W swoich działaniach wykorzystują najnowsze technologie, takie jak zaawansowane narzędzia analityczne czy rozwiązania Marketing Automation.
Podejście dopasowane do potrzeb firmy
Z raportu wynika, że nie ma jednego dominującego modelu zarządzania działaniami content marketingowymi. Najskuteczniejsi twórcy wybierają rozwiązania najlepiej odpowiadające konkretnym potrzebom swojej firmy. W 32% przypadków (biorąc pod uwagę tylko liderów i wizjonerów) za tworzenie contentu odpowiedzialni są zarówno pracownicy firmy jak i freelancerzy, 30% angażuje w te działania cały zespół marketingowych, a 18% pracowników z różnych działów firmy.
Mierzenie skuteczności contentu
Podczas gdy początkujący content marketerzy skupiają się przede wszystkim na analizie ruchu generowanego przez publikowane materiały, zaawansowani twórcy stosują szeroki zakres wskaźników służących badaniu skuteczności swoich działań. 91% wizjonerów obserwuje wskaźniki KPI związane z wpływem contentu na sprzedaż, a 96% te, które odnoszą się do konwersji.
Odpowiedz