Komunikacja marketingowa i sprzedażowa powinna być zawsze prowadzona w oparciu o zgody wyrażone przez jej odbiorców. Wchodzące w życie w maju 2018 roku przepisy RODO szczegółowo określają wytyczne w zakresie wyrażania zgód marketingowych, zarządzania nimi i ich wycofywania.
Zgody na zbieranie i przetwarzanie danych potencjalnych klientów, a także komunikowanie się z nimi, muszą być dobrowolne i wyrażone na zasadzie opt-in (samodzielnie, świadomie i jednoznacznie). Odbiorca ma też prawo w każdym momencie wycofać swoje zgody i usunąć dane zgromadzone przez firmę.
iPresso zapewnia swoim użytkownikom pełne możliwości prowadzenia takiej komunikacji, z uwzględnieniem wszelkich przepisów dotyczących zgód.
Nadawanie zgody
Zgoda marketingowa jest automatycznie przypisywana w systemie użytkownikom, którzy samodzielnie wyrażą ją, np. podczas wypełniania formularza kontaktowego stworzonego w iPresso. Może ona też zostać nadana poszczególnym osobom podczas importowania ich danych do systemu lub przypisana przez użytkownika systemu tym osobom, które wyraziły ją poza systemem, np. podczas zapisywania się do programu lojalnościowego w lokalnym punkcie sprzedaży.
W iPresso można zdefiniować wiele różnych zgód i stosować je w zależności od celu komunikacji prowadzonej z poszczególnymi grupami kontaktów.
Co istotne, system pozwala też na nadanie jednej nadrzędnej zgody obejmującej np. wszystkie marki produktów danej firmy. W takim przypadku firma będzie mogła zaproponować odbiorcy zgodzenie się na otrzymywanie wiadomości związanych nie tylko z danym brandem, ale również tych, które dotyczą jej pozostałych marek/produktów/serwisów.
Wycofywanie zgody
Osoby, które wyraziły zgodę na przetwarzanie swoich danych lub otrzymywanie określonego rodzaju wiadomości, mogą taką zgodę w każdej chwili wycofać.
Jednym ze sposobów wypisania się ze zgody marketingowej jest kliknięcie specjalnego linku zamieszczonego w otrzymanej wiadomości e-mail, w wyniku czego zgoda zostaje automatycznie wycofana. Osoba, która wycofała swoją zgodę, nie będzie otrzymywać od tego momentu żadnych komunikatów, przeznaczonych dla osób z tą zgodą.
W odpowiedzi na nowe wymagania zawarte w RODO, iPresso wprowadziło również strony profilowe, które pozwolą każdemu kontaktowi na wgląd w zgromadzone na jego temat informacje, a także edycję, aktualizację i usunięcie swoich danych oraz udzielonych zgód.
Zarządzanie zgodami w iPresso pozwala firmom na działanie w zgodzie z obowiązującymi regulacjami i dobrymi praktykami marketingowymi. Jednocześnie system pozwala firmie na skuteczne dotarcie do tych potencjalnych i aktualnych klientów, którzy rzeczywiście chcą otrzymywać określony rodzaj wiadomości za pomocą wybranych kanałów komunikacji.
Odpowiedz