blog iPresso Marketing Automation

Internet jednym z głównych źródeł informacji dla Polaków

Portale internetowe pod względem popularności tylko w niewielkim stopniu ustępują telewizji, a media społecznościowe gazetom – wynika z raportu przygotowanego przez Attention Marketing Research. Serwisy online są głównym źródłem wiedzy na temat bieżących wydarzeń w kraju i na świecie dla 54% Polaków. 21% czerpie informacje o aktualnych wydarzeniach z mediów społecznościowych, a 8% z blogów i vlogów.

Dominującymi źródłami pozyskiwania informacji o aktualnych wydarzeniach są dla Polaków telewizja oraz portale internetowe. 55% badanych wskazywało przy tym telewizję niepubliczną, a 52% publiczną. Z portali informacyjnych wiedzę czerpie 54% Polaków.

Ponad 1/4 ankietowanych pozyskuje informacje z radia (28% z radia publicznego, a 27% z radia niepublicznego).

22% Polaków sięga po prasę codzienną, a 14% czyta pisma opiniotwórcze. 5% badanych czerpie informacje z czasopism poradnikowych.

Zdaniem 52% przebadanych Polaków telewizja publiczna w Polsce nie jest godna zaufania. Jedynie 18% wskazało, że ma zaufanie do publicznego nadawcy. Jednocześnie stanowi ona źródło codziennych informacji dla 52% przebadanych. Telewizje prywatne dostarczają informacji o świecie dla 58% Polaków. 32% uważa je jednak za niegodne zaufania.

Jeżeli chodzi o informacje radiowe, to 47% badanych wskazało, że nie ufa rozgłośni publicznej, podczas gdy 24% ma do niej zaufanie. Jednocześnie 35% badanych nie wierzy nadawcom niepublicznym, a 30% im ufa.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz