Publikacja raportów i unikatowych danych, infografiki, opisy produktów, wpisy na blogach i materiały wideo to – według analizy przeprowadzonej przez firmę Clutch – najskuteczniejsze formy content marketingu.
74% ankietowanych stwierdziło, że ich firmy publikują swoje własne dane i badania, taką samą popularnością cieszą się infografiki i opisy produktów. 70% respondentów wskazało, że ich firma nagrywa filmy wideo. 57% publikuje posty na blogach, 56% – własne case studies, a 55% – white papers.
Najlepsze wyniki przynosi według respondentów publikacja własnych badań i danych (18%), infografik (17%), opisów produktów (16%), postów na blogu (14%), materiałów wideo (13%).
Wskaźnikami, na które najbardziej zwracają uwagę content marketerzy, jest przełożenie publikacji treści na sprzedaż (32%), a także poziom konsumpcji contentu (29%) oraz liczba pozyskiwanych leadów (29%). Mniejszą wagę przykładają natomiast do wskaźników związanych z udostępnianiem treści przez odbiorców (10%).
Jeżeli chodzi o dystrybucję contentu, to 71% ankietowanych marketerów korzysta z płatnych metod ich rozpowszechniania, np. w mediach społecznościowych, poprzez pay-per-click czy reklamy natywne.
70% stawia na organiczny ruch w mediach społecznościowych, 69% wykorzystuje narzędzia tradycyjnego marketingu (np. prasę, telewizję, radio), a 63% – newslettery.
Badanie przeprowadzono wśród 300 marketerów ze Stanów Zjednoczonych.
Odpowiedz