Zwiększenie zaangażowania potencjalnych klientów będzie głównym priorytetem działań e-mail marketingowych w najbliższych miesiącach. Cel ten wymieniło 34% marketerów ankietowanych przez Strong View i Selligent.
Według danych zamieszczonych w raporcie 2016 Marketing Trends Survey, na dalszych pozycjach marketerzy wymieniali: lepszą segmentację i targetowanie (14%) oraz położenie nacisku na analizę danych pozwalających zrozumieć zachowania klientów w odpowiednim kontekście (12%).
By osiągnąć te cele, 60% ankietowanych zamierza zwiększyć budżet przeznaczany na e-mail marketing.
Za największe wyzwania dla e-mail marketingu w 2016 roku, ankietowani uznali wykorzystanie danych o konsumentach pochodzących z różnych źródeł i kanałów (26%) oraz zoptymalizowanie segmentacji i targetingu (17%).
Coraz istotniejsza dla marketerów jest integracja e-maila z innymi kanałami komunikacji, w szczególności z mediami społecznościowymi (integrację taką w 2016 r. planuje 61% ankietowanych), a także ze stronami internatowymi (np. landing pages) – 58% i kanałami mobilymi – 41%.
Odpowiedz