Strona główna » Komunikacja na Facebooku coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej

Komunikacja na Facebooku coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej

Komunikacja na Facebooku coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej

Liczba aktywnych użytkowników Facebooka wzrosła do 1,59 miliarda miesięcznie, a każdego dnia z serwisu korzysta 1,04 mld osób. W roku 2015 przychody serwisu wyniosły 17,9 mld dolarów, czyli o 44% więcej w stosunku do poprzedniego roku.

W grudniu 2015 roku ponad 1,44 mld internautów logowało się do serwisu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, o 21% więcej w porównaniu do roku 2014.

Każdego miesiąca ponad pół miliarda osób korzysta z wydarzeń na Facebooku. W ubiegłym roku utworzono ich ponad 123 mln. Codziennie użytkownicy oglądają też na FB 100 mln godzin materiałów wideo.

Facebook zyskuje coraz większe znaczenie w zakresie strategii marketingowej marek. Firmy obecne na w serwisie coraz częściej korzystają też z płatnej komunikacji w tym kanale, co wynika ze spadającego zasięgu organicznego postów. Według danych firmy Sotrender już 31% całkowitego zasięgu polskich stron to treści promowane odpłatnie. Z takiej formy komunikacji korzystają głównie firmy strony z kategorii telekomunikacja (66% ich zasięgu kategorii w grudniu 2015 stanowiły treści płatne) oraz e-commerce IT/Elektronika.

Rośnie też rola Facebooka w zakresie obsługi klienta. Internauci chętnie wybierają ten kanał komunikacji, by skontaktować się z firmą w przypadku wystąpienia problemów z usługami. Zgłoszenia takie są, według danych Sotrendera, szczególnie częste w branży telekomunikacyjnej – administratorzy tych stron byli też najszybsi pod względem odpowiedzi na komentarze publikowane przez konsumentów.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.