Komunikacja na Facebooku coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej

Liczba aktywnych użytkowników Facebooka wzrosła do 1,59 miliarda miesięcznie, a każdego dnia z serwisu korzysta 1,04 mld osób. W roku 2015 przychody serwisu wyniosły 17,9 mld dolarów, czyli o 44% więcej w stosunku do poprzedniego roku.

W grudniu 2015 roku ponad 1,44 mld internautów logowało się do serwisu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, o 21% więcej w porównaniu do roku 2014.

Każdego miesiąca ponad pół miliarda osób korzysta z wydarzeń na Facebooku. W ubiegłym roku utworzono ich ponad 123 mln. Codziennie użytkownicy oglądają też na FB 100 mln godzin materiałów wideo.

Facebook zyskuje coraz większe znaczenie w zakresie strategii marketingowej marek. Firmy obecne na w serwisie coraz częściej korzystają też z płatnej komunikacji w tym kanale, co wynika ze spadającego zasięgu organicznego postów. Według danych firmy Sotrender już 31% całkowitego zasięgu polskich stron to treści promowane odpłatnie. Z takiej formy komunikacji korzystają głównie firmy strony z kategorii telekomunikacja (66% ich zasięgu kategorii w grudniu 2015 stanowiły treści płatne) oraz e-commerce IT/Elektronika.

Rośnie też rola Facebooka w zakresie obsługi klienta. Internauci chętnie wybierają ten kanał komunikacji, by skontaktować się z firmą w przypadku wystąpienia problemów z usługami. Zgłoszenia takie są, według danych Sotrendera, szczególnie częste w branży telekomunikacyjnej – administratorzy tych stron byli też najszybsi pod względem odpowiedzi na komentarze publikowane przez konsumentów.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>