Wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie w 2016 roku do blisko 36 miliardów złotych, a w ciągu najbliższych pięciu lat podwoi się. Liczba e-sklepów ma się zwiększyć o 7% – prognozuje Sociomantic Labs.
Według raportu „Barometr e-commerce 2016”, przygotowanym przez Sociomantic Labs, polski rynek e-commerce wzrośnie w 2016 roku o 35,8 mld zł. W roku 2020 ma być już wart 63 mld zł.
Liczba sklepów online w naszym kraju wzrośnie w bieżącym roku o 7% i przekroczy poziom 23,5 tysiąca, a w 2020 r. ponad 30 tysięcy
Jakie trendy i technologie będą miały największy wpływ na handel online?
Sociomatic Labs przewiduje, że najsilniej oddziaływać będą takie czynniki, jak:
- Personalizacja
Personalizacja jest piorytetem dla 90% marketerów, a 70% klientów pozytywnie odbiera komunikaty marketingowe skierowane specjalnie dla nich (źródło: Sociomatic Labs).
- Programmatic buying
48% firm, które realizują kampanie internetowe w modelu programmatic (zalicza się do niego m.in. real time bidding – RTB) uważa, że dają one lepsze rezultaty od kampanii zlecanych w tradycyjny sposób – wynika z raportu Programmatic, opublikowanego przez IAB Polska.
- Loyalty i CRM
47% dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych. Rośnie wskaźnik osób biorących udział w dwóch, trzech lub czterech takich programach – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.
- Omnichannel i cross devices
Jak wynika z raportu Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015 przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, 44% polskich firm B2B prowadzi sprzedaż wielokanałową – oferują swoje produkty zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Jedynie 4% firm B2B sprzedaje tylko poprzez sklep stacjonarny.
- M-commerce, w tym płatności mobilne
Według Sociomantic Labs aplikacje mobilne zapewniają o 70% wyższą konwersję w zakresie ilości wyświetleń reklamy i o 50% więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych.
- Full funnel
Według Sociomantic Labs marketerzy powinni się skupić na całym lejku sprzedażowym, a nie tylko na jego ostatniej fazie tj. momencie tuż przed dokonaniem zakupu. Celem reklamodawcy powinno stać się równomierne wspieranie wszystkich etapów procesu zakupowego – budowanie świadomości i wzbudzenie zainteresowania produktem, nakłonienie do podjęcia decyzji i sam zakupu a także budowanie lojalności i zachęcenie do kolejnych odwiedzin sklepu.
Odpowiedz