Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
17 July 2025
Artykuły

Multiscreening coraz popularniejszy wśród konsumentów

  • 31 lipca, 2014
  • 3 min read
[addtoany]
Multiscreening coraz popularniejszy wśród konsumentów

48% osób oglądających wieczorem telewizję angażuje się jednocześnie w inne aktywności na urządzeniach cyfrowych, takie jak media społecznościowe, sprawdzanie e-maili czy robienie zakupów online – wynika z ankiety TNS przeprowadzonej wśród 55’000 internautów z całego świata.

Man in home office on telephone using computer and smilingTelewidzowie szukają interesującego contentu w innych mediach nawet podczas oglądania telewizji, co przekłada się na wzrost popularność treści zamieszczanych w Internecie. Zjawisko polegające na korzystaniu z wielu różnych mediów w tym samym momencie zwane jest multiscreeningiem (lub też screen-stackingiem).

Wśród przebadanych 55 tysięcy osób 75% codziennie ogląda telewizję, co nie do końca zaspokaja jednak ich potrzeby. Według TNS-u niemal połowa osób oglądających wieczorne programy telewizyjne (48%) angażuje się równocześnie w inne aktywności medialne (social media, e-maile, zakupy online). Przoduje tu region Azji i Pacyfiku, gdzie wskaźnik ten wyniósł 54%. Szczególną popularnością multiscreening cieszy się w Japonii, gdzie ponad 3/4 internautów (79%) korzysta z innych urządzeń podczas wieczornego oglądania telewizji.

To jednoczesne korzystanie z różnych mediów szczególnie widoczne było podczas ostatnich mistrzostw świata w piłce nożne, kiedy to oglądane w telewizji mecze były na bieżąco komentowane w mediach społecznościowych przez miliony internautów. Takie zachowania konsumentów mają też wpływ na działania marketerów, którzy muszą próbować dotrzeć do odbiorców za pomocą wielu różnych kanałów komunikacji.

 

A jak wygląda sytuacja w Polsce?

Polscy telewidzowie podczas oglądania telewizji chętnie i często korzystają też z innych urządzeń. Pomimo wzrostu popularności smartfonów i tabletów, najczęściej wybieranym drugim ekranem pozostaje komputer – wynika z raportu „Multiscreening w Polsce” przygotowanego przez IRCenter we współpracy z SW Research.

Podczas oglądania telewizji:

– 62% osób korzysta z komputera

– 52% używa telefonu

– 26% korzysta z tabletu

– 1% zajmuje się też konsolami do gier.

Polacy najchętniej korzystają z komputerów i telefonów podczas oglądania płatnej telewizji (zarówno poprzez telewizor, jak i komputer). Szczególnie często robią to podczas oglądania filmów (92%) i seriali (81%). Dostarcza to nowych możliwości marketerom, którzy mogą starać się dotrzeć do tych widzów np. za pomocą popularnych serwisów społecznościowych.

Jak zauważają autorzy raportu: 64% osób oglądających płatną telewizję na telewizorze sięga po telefony w trakcie oglądania reklam (podczas oglądania telewizji publicznej – 56%), czyli znacznie więcej niż połowa. Co ważne – te osoby chętnie korzystają także z e-commerce; najczęściej oczywiście kupują multimedia i oprogramowanie komputerowe, ale istnieje także ogromny potencjał dla mody i motoryzacji.

Multiscreening daje marketerom szansę na realizację kampanii cross-channelowych, angażujących uwagę widza na wielu różnych kanałach.

 

2 Comments

  • Tak dokładnie jest, że podczas oglądania tv, robi się 1000 rzeczy na raz, a jak już siedzisz przy kompie to masz rece zajęte, dlatego media internetowe pod tym względem wygrywaja. W wiekszym stopniu przyciagaja uwage odbiorcow.

  • Internet jest większym narkotykiem niż telewizja. Internet wciąga na maksa 😀 Chociaż niektórych Moda na Sukces też 😀

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *