Strona główna » Marketing Automation i RTB – automatycznie wysyłaj indywidualnie dopasowaną reklamę

Marketing Automation i RTB – automatycznie wysyłaj indywidualnie dopasowaną reklamę

Marketing Automation i RTB – automatycznie wysyłaj indywidualnie dopasowaną reklamę

Integracja RTB z systemem Marketing Automation to nowa jakość w marketingu internetowym, dająca reklamodawcom zaawansowane możliwości kierowania dopasowanej reklamy do indywidualnego klienta i do ściśle określonych grup docelowych.

final_logo_bgRTB czyli Real Time Bidding, to najnowocześniejszy sposób zakupu reklamy w Internecie. Opiera się na trzech założeniach: automatyzacja, system aukcyjny, czas rzeczywisty. Oznacza to, że zakup powierzchni reklamowej odbywa się w sposób automatyczny na aukcjach, przeprowadzanych indywidualnie dla każdej pojedynczej odsłony, na której ma wyświetlić się reklama, a cały proces zakupowy odbywa się w czasie rzeczywistym dosłownie w ułamku sekundy.

Dopasowana treść dla indywidualnego klienta

Jednym z narzędzi działających w oparciu o technologię RTB jest RTB Tracker, który służy do zarządzania reklamą w Internecie. Teraz, dzięki jego połączeniu z systemem iPresso Marketing Automation, możliwe jest wyświetlanie w sieci reklamowej personalizowanej treści skierowanej do zidentyfikowanych osób. –Integracja tych narzędzi oraz filozofia ich wykorzystania  umożliwia stworzenie szerokiej bazy kontaktów i skuteczniejszą aktywizację już posiadanych. Klienci – zarówno obecni jak i potencjalni – definiowani są pod względem czynników demograficznych, takich jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania lub na podstawie swoich dotychczasowych zachowań, np. wejść na stronę firmową czy wyświetleń danej oferty. Podstawą naszych działań jest segmentacja klientów oraz zrozumienie ich potrzeb – mówi Michał Wojciechowski CEO & Co-Founder iPresso.com

 

Aktywne podążanie za klientem

Rozszerzenie RTB Tracker o system iPresso umożliwia aktywne podążanie z bardzo dopasowanym komunikatem za potencjalnym klientem. Kiedy klient opuści witrynę, lecz w dalszym ciągu będzie przeglądał Internet, reklamy będą wyświetlać się na tych stronach, które odwiedził. Zintegrowany system pozwoli wyświetlić konkretnemu użytkownikowi reklamę z tym produktem, który oglądał wcześniej na stronie, a także z innymi powiązanymi lub polecanymi produktami lub promocjami.

 

Korzyści dla marketera

Technologia RTB jest doskonałym narzędziem dla reklamodawcy, ponieważ zautomatyzowany system, na jakim się opiera, zapewnia możliwość uzyskania większych zysków. Połączenie z systemem Marketing Automation, pozwala bowiem na dokładne dopasowanie zakupu mediów do cech, zachowań i potrzeb klienta oraz grupy docelowej.

– RTB daje możliwość rozliczenia za osiągnięty efekt końcowy, taki jak pozyskanie leada czy finalizacja transakcji, nie tylko za samo wyświetlenie banera, a za tym idzie bardziej precyzyjne wydawanie budżetów na reklamę on-line. Ponadto dzięki temu, że zakup miejsca reklamowego odbywa się automatycznie, a cały proces zakupu jest ciągły, czas potrzebny na realizację kampanii ulega skróceniu – tłumaczy Piotr Kluczewski CEO RTB Tracker.com oraz konsultant integracji Marketing Automation i RTB.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.