Marketing Automation, Big Data, mobile i social. Jak technologia zrewolucjonizowała marketing?

Marketing Automation, Big Data, mobile marketing i media społecznościowe to technologie i narzędzia, które według badań w istotny sposób wpływają na zmiany w marketingu.

Technologia silnie wkracza do marketingu

Mierzenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych jest najczęściej wymienianym aspektem wykorzystania technologii przez marketerów.

  • 58% marketerów posługuje się technologią w celu mierzenia skuteczności kampanii. Pozwala im to pozyskiwać wiedzę, która konieczna jest dla prowadzenia efektywnych działań.
  • 55% uważa, że technologia odgrywa istotną rolę w zbieraniu i analizie danych o klientach.
  • 53% wskazuje, że stosuje technologię w komunikacji wielokanałowej i e-commerce.

W następnej kolejności marketerzy wymieniali takie rodzaje zastosowanie technologii IT w marketingu jak:

  • zarządzanie kampaniami – 52%,
  • zarządzanie kontaktami z klientami – 52%,
  • zarządzanie projektami – 51%,
  • badania marketingowe – 49%,
  • lead generation – 47%,
  • komunikacja zespołów – 47%,
  • współpraca z zewnętrznymi partnerami – 34%,
  • marketing bezpośredni – 24%,
  • zarządzanie produktem – 23%,
  • zarządzanie innowacją – 13%.

 

Marketing Automation i Big Data najefektywniejszymi trendami technologicznymi

Marketerzy stosują nowoczesne technologie w wielu aspektach swojej pracy. Jakie rozwiązania będą dla nich najważniejsze w najbliższych latach?

  • Marketing Automation, czyli kompleksowy system automatyzujący pracę marketingowców i podnoszący skuteczność kampanii będzie miał duży i bardzo duży wpływ dla 72% CMO.
  • Big Data, czyli zaawansowana analityka oparta na ogromnych zbiorach danych, istotna będzie dla 69% dyrektorów marketingu.
  • Social Enterprise, czyli technologia wspierająca komunikację, zarządzanie wiedzą i innowacją oparte na mechanizmie sieci społecznościowej, będzie istotne dla 59% szefów marketingu.
  • Marketing Operations, czyli zarządzanie procesami marketingowymi od planowania aż po końcowy pomiar efektywności, ma znaczenie dla 47% CMO.

 

Dział marketingu w walce o budżet na rozwiązania IT

Nowe rozwiązania technologiczne odgrywają coraz większą rolę w marketingu. Nadal jednak CMO muszą często walczyć w swoich firmach o pozyskanie odpowiednich środków na tego rodzaju działania.

Brak wyodrębnionego budżetu na rozwiązania informatyczne deklaruje 72 procent ankietowanych marketerów.

Jednocześnie rośnie rola szefów marketingu w pracy nad projektami informatycznych wspierających pracę marketingu. Szef marketingu w większości przypadków uczestniczy w wyborze systemów i aplikacji (67 procent), sam inicjuje projekty (61 procent) oraz podejmuje decyzje istotne dla przebiegu projektu (57 procent). Marketerzy, którzy są zaangażowani w rozwiązania technologiczne stanowią dziś mniejszość.

Źródłem statystyk jest badanie „Wyzwania CMO 2014. Dokąd zmierza marketing?” przeprowadzone w lutym i marcu 2014 r. Wzięło w nim udział 91 menedżerów marketingu. Badanie powstało we współpracy Microsoftu, IAB Polska i Infotargetu.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.