Strona główna » Czy masz już swoją bazę GeoPunktów?
Czy masz już swoją bazę GeoPunktów?

Masz wiele sklepów stacjonarnych i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz prowadzić lokalny marketing? W iPresso stworzyliśmy coś specjalnie dla Ciebie. GeoPunkty umożliwią Ci wysyłanie promocji do użytkowników mieszkających w pobliżu konkretnego sklepu. 

Dlaczego potrzebujesz GeoPunktów?

W sklepach w jednym województwie ruszyła kilkudniowa promocja? Chcesz powiadomić klientów o powstaniu strefy dla dzieci w jednym ze sklepów? A może chcesz wykorzystać marketing czasu rzeczywistego i potrzebujesz narzędzi, które powiadomią klientów niemal natychmiast o wyprzedażach w ich ulubionym sklepie? Dzięki GeoPunktom stworzysz kampanie marketingowe dla kontaktów, które korzystają z danego sklepu, więc nie przepalisz budżetu.

Wyobraź sobie: ktoś z Poznania otrzymuje reklamę SMS, że tylko przez 24 godziny ma okazję kupić produkty po obniżonej cenie w sklepie w Zakopanem. Dużo lepiej byłoby, gdyby klient z Poznania widział lokalne promocje w najbliższym sklepie, gdzie codziennie robi zakupy. Bez GeoPunktów kampanie będą mniej precyzyjne i nie wykorzystasz kontekstu odległości od stacjonarnego sklepu.

W jaki sposób stworzyć własną bazę GeoPunktów?

Bazę możesz utworzyć dodając punkty manualnie, importując je z pliku albo automatycznie z serwera. Następnie przypiszesz użytkowników do poszczególnych lokalizacji. Możesz stworzyć różne zbiory GeoPunktów np. na podstawie cech takich jak dodatkowe udogodnienia, a następnie przygotować i wysłać wiadomości wyłącznie do kontaktów, które są nią najbardziej zainteresowane. Obszar danego zbioru zaznaczysz na mapie. Co więcej, w iPresso masz możliwość zaznaczenia kilku obszarów jednocześnie. 

Przykładowe kampanie z użyciem GeoPunktów:

  • Powiadomienia o wydarzeniach w konkretnym sklepie – nieważne, czy rusza loteria wyłącznie w wybranych placówkach, czy też trwa akcja specjalna z bohaterami znanych bajek, GeoPunkty pomogą Ci dotrzeć do klientów, którzy mieszkają niedaleko i zainteresują się takim wydarzeniem.
  • Obsługa klientów z zagranicy – możesz określić, które placówki mają w biurze obsługi klienta kogoś, kto zna dany język (np. włoski) i skierować kampanię do klientów, poszukujących takich punktów.
  • Promocje ograniczone czasowo – kiedy coś się kończy, nie rezygnuj! Kilka godzin przed zamknięciem sklepu wyślij wiadomość, że tylko do danej godziny klient może nabyć produkty w promocyjnej cenie.
  • Informacje o niedzielach handlowych – z uwagi na nadchodzące święta najbliższa niedziela będzie możliwością do zrobienia zakupów? Spersonalizuj komunikat i wstaw tam informacje o danej placówce, takie jak godziny otwarcia i zdobądź dodatkowych klientów.
  • Przypomnienia o zmianie adresu placówki – placówka bankowa przenosi swoją lokalizację? Napisz odpowiednie komunikaty do wszystkich tych, którzy mieszkają w promieniu 10 kilometrów od tego punktu i powiadom ich o zmienionym adresie.
  • Reklamy sklepu online dla użytkowników oddalonych od punktów stacjonarnych – ktoś ma zbyt daleko do Twoich placówek? GeoPunkty pomogą w zlokalizowaniu takich osób i wysyłce marketingowych maili, powiadamiających o dostępności ulubionych produktów w sklepie internetowym.
  • Premiera nowych usług w wybranych sklepach – czasami nowa oferta wchodzi wyłącznie do niektórych placówek. Z iPresso z łatwością określisz GeoPunkty, do których trafią nowości, a okoliczni klienci dostaną o tym wiadomości.

Podsumowanie

Własna baza GeoPunktów pomaga w tworzeniu kampanii lokalnych oraz wysyłce marketingowych wiadomości wyłącznie do osób, które mieszkają w określonej odległości od konkretnej lokalizacji. W ten sposób możesz komunikować się na różne sposoby z odbiorcami, którzy dokonują zakupów w danym sklepie lub jeżdżą korzystać z usług jednego punktu stacjonarnego.
Chcesz przenieść lokalny marketing na wyższy poziom? Kliknij tutaj i wyślij krótki brief, a razem ustalimy szczegóły współpracy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.