Szukasz inspiracji w jaki sposób możesz wykorzystać personalizację? A może dopiero rozpoczynasz przygodę z automatyzacją marketingu i rozglądasz się za wskazówkami? Przychodzimy z pomysłami na spersonalizowane kampanie reklamowe, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i zachęcisz klientów do skorzystania z Twojej oferty!
Dlaczego potrzebujesz personalizacji?
Każdego dnia otrzymujesz mnóstwo maili i SMS, ale czytasz je wszystkie? Niektóre tytuły od razu zachęcają do otwarcia, a inne przepadają w skrzynce. Dzięki personalizacji użytkownik czuje się wyróżniony i zaciekawiony, bo wiadomość została skierowana bezpośrednio do niego. Co więcej, spersonalizowana treść maila potrafi skutecznie przekonać do skorzystania z oferty. Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć wiadomości dedykowane konkretnemu klientowi? W iPresso jest to proste: wystarczy wstawić tzw. brackety personalizacyjne, które zostaną automatycznie zamienione na dane klienta, zaciągnięte z bazy. Zamiast wysyłać kilkaset wiadomości z ręcznym wypełnianiem danych, lepiej wstawić brackety i tworzyć spersonalizowane komunikaty w kilka chwil. Oto przykładowy tytuł wiadomości z bracketem: “Masz już coś z najnowszej kolekcji {firstName}? Odkryj wiosenne trendy”.
Jak możesz wykorzystać personalizację:
1. Spersonalizowane wiadomości z kodem rabatowym
Zbliżają się urodziny klienta? A może zarejestrował się na Twojej platformie już 5 lat temu i chcesz mu za to podziękować? Pokaż, że o nim pamiętasz i wyślij wiadomość z unikalnym kodem rabatowym specjalnie przygotowanym na tę okazję. Chcesz zwiększyć sprzedaż na święta? Napisz kilka zdań bezpośrednio zwracających się do odbiorcy. Bez personalizacji użytkownik prawdopodobnie ominie Twoją wiadomość i kliknie w tytuł konkurencji, a jeżeli już nawet odczyta, to jest dużo mniejsza szansa, że coś go zaciekawi. Przy wysyłce kodów rabatowych ograniczonych w czasie możesz użyć komunikacji poprzez SMS: “Sto lat {firstName}! Mamy dla Ciebie urodzinowy kod rabatowy: {getVoucher_test}”. Oczywiście nie zapomnij użyć eCouponingu i wygenerować kodów urodzinowych, a odpowiedni klucz wstaw w miejsce {getVoucher_test}.
2. Zachęcanie mało aktywnych użytkowników
Automatyzacja marketingu zwykle kojarzy się z wysyłką wiadomości do najbardziej zaangażowanych klientów, ale przecież możesz zastosować ją też w przypadku mało aktywnych osób. Używając m.in. raportów RFM zobaczysz, którzy klienci rzadko korzystali z Twojej oferty w ostatnim czasie i możesz wysłać do nich specjalne spersonalizowane wiadomości na przykład z niewielkim kodem rabatowym, który zachęci ich do powrotu. “Tęsknimy za Tobą {firstName}! Mamy kod rabatowy specjalnie dla Ciebie” to tytuł, który zachęci odbiorcę do odczytania wiadomości i może sprawić, że będzie w przyszłości wykazywać większe zaangażowanie i skorzysta z Twoich produktów lub usług.
3. Rekomendacje dopasowane do produktów kupowanych i oglądanych przez użytkownika
Każdy klient jest inny, więc użyj dynamicznie zmieniającej się treści, która będzie dopasowywać się do konkretnego użytkownika. Bez personalizacji rekomendacje nie będą atrakcyjne i mogą nawet bardziej zirytować niż nakłonić do zakupu. Wystarczy, że w Feed Managerze dodasz swoje produkty czy usługi oraz będziesz mieć segment użytkowników, do którego skierujesz daną kampanię. W wiadomości możesz na przykład zawrzeć promocyjną cenę produktu albo link do strony z produktem: “Wiemy, o czym marzysz {firstName}! {_product.name_} jest teraz dostępny za jedyne {_product.price_promo_}. Dowiedz się więcej”.
4. Powiadomienie o ponownej dostępności danego towaru
Skoro już mówimy o Feed Managerze, to personalizacja przydaje się również w przypadku, kiedy zabraknie jakiegoś produktu w magazynie. Możesz stworzyć specjalny segment z użytkownikami, którzy kliknęli na stronie przycisk z prośbą o powiadomienie, kiedy towar pojawi się na stronie. Następnie ustaw automatyczną wysyłkę wiadomości w chwili pojawienia się produktu w magazynie, a w treści dodaj brackety, dzięki którym odbiorca zobaczy ten produkt, na którym najbardziej mu zależy: “{firstName}, mamy świetną wiadomość! {_product.name_} znów jest dostępny! Sprawdź tutaj”.
5. Lokalny marketing i promowanie promocji w konkretnym sklepie stacjonarnym
Personalizacja i segmentacja są kluczowe przy prowadzeniu kampanii lokalnych. Z GeoPunktami stworzysz bazę stacjonarnych sklepów, do których przypiszesz poszczególnych klientów. W ten sposób będziesz kierować kampanie z dużą precyzją i powiadomisz odbiorców na czas nawet o jednodniowej promocji w danym sklepie. Dodatkowo możesz również stworzyć spersonalizowaną kampanię reklamującą Twój sklep internetowy dla osób, które nie mieszkają w okolicy stacjonarnego sklepu albo nie mogą tam nabyć interesujących ich towarów: “Hej {firstName}, pamiętaj że 15.05.2025 to ostatni dzień loterii. Biegnij do sklepu na ulicy {_shop_street_} nim ktoś inny zgarnie nagrody!”
6. Komunikaty o punktach zebranych w programie lojalnościowym
Personalizację możesz wykorzystać przy powiadomieniach dla uczestników programu lojalnościowego. Ustawisz wysyłkę wiadomości w oparciu o zebrane punkty oraz ich czas wygaśnięcia. Do najbardziej aktywnych użytkowników trafią również wiadomości ze specjalnymi promocjami oraz unikalnymi kodami rabatowymi. Uczestnicy z małą ilością punktów otrzymają przypomnienia, zachęcające do większego zaangażowania. Z Marketing Automation powiadomisz również o promocjach w sklepie, które umożliwią zebranie większej ilości punktów i zdobycie cennych nagród. Personalizacja w kampaniach skierowanych do uczestników programów lojalnościowych może pomóc w budowaniu długotrwałej relacji z klientami. “{firstName}, na Twoim koncie jest już ponad 100 punktów! mamy dla Ciebie kod rabatowy 10%. Ciesz się kolejnymi zakupami: {getVoucher_test}”.
7. Marketing oparty na warunkach zewnętrznych
Za oknem ulewa? Wykorzystaj zautomatyzowany marketing czasu rzeczywistego i zrób spersonalizowaną kampanię, która będzie uruchamiać się w zależności od pogody. Z pewnością zgodzisz się, że reklama kremów do opalania w regionach, w których zapowiadane jest duże ochłodzenie, raczej nie przyciągnie do sklepu tłumów, ale odbiorca na pewno zainteresuje się wtedy kosmetykami idealnymi do pielęgnacji w domowym zaciszu. Kampanie z iPresso Satellite są doskonałym wyborem dla każdego, kto chce przenieść komunikację z klientem na wyższy poziom i potrafi dopasować wiadomości do zmieniających się warunków zewnętrznych: “{firstName}, nie masz ochoty wychodzić z domu w taką pogodę? Na pewno przyda Ci się {_product.name_} i żaden deszcz Cię nie zaskoczy! Sprawdź teraz”.
Podsumowanie
Personalizacja w automatyzacji marketingu umożliwia dotarcie do konkretnego użytkownika i zachęca go do podjęcia określonych działań. Dzięki niej klienci otrzymują wiadomości odpowiadające ich potrzebom, a także dopasowane do preferencji. Spersonalizowane kampanie Marketing Automation mogą być wykorzystywane m.in. przy lokalnych promocjach, powiadomieniach związanych z programem lojalnościowym oraz precyzyjnie dopasowanych rekomendacjach produktowych.
Zaciekawiliśmy Cię możliwościami personalizacji? Kliknij tutaj i podaj nam kilka najważniejszych informacji, a my skontaktujemy się z Tobą i odpowiemy na wszystkie pytania o automatyzacji marketingu.
Odpowiedz