Strona główna » Dlaczego to omnichannel jest przyszłością marketingu?
Dlaczego to omnichannel jest przyszłością marketingu?

Twoje kampanie są nieskuteczne? Użytkownicy zbyt późno odczytują wiadomości i tracą okazję na zakupy w promocyjnych cenach? Komunikacja z klientem powinna odbywać się za pośrednictwem wielu kanałów i to najlepiej połączonych ze sobą. Strategia omnichannel łączy działania online i offline, więc dbasz o odbiorcę na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Omnichannel – co to jest?

Omnichannel łączy różne kanały komunikacji i sprzedaży, które dzięki odpowiedniemu zintegrowaniu ze sobą zapewniają klientowi płynne doświadczenia zakupowe. Tym samym użytkownik otrzymuje spójne treści, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo skorzystania z Twojej oferty. Omnichannel pozwala wybrać kupującemu dogodną dla niego formę robienia zakupów oraz otrzymywania wiadomości i reklam. W ten sposób budujesz zaufanie i trwałą relację z odbiorcą.

Jakie są korzyści omnichannel

Zintegrowana sprzedaż wielokanałowa ma wiele zalet:

  • Zwiększenie lojalności – w omnichannel klient sam może wybrać preferowany przez niego kanał komunikacji i sprzedaży, więc czuje się ważny i w przyszłości chętnie wraca skorzystać z Twoich ofert. Dzięki segmentacji i personalizacji dodatkowo może otrzymać wiadomości idealnie dopasowane do niego, więc z pewnością będzie finalizować każdą transakcję.
  • Poznanie preferencji klienta – bez omnichannel często popełnia się błąd i komunikacja z klientem przebiega wyłącznie jednym kanałem komunikacji. W zależności od wielu czynników odbiorca np. nie zawsze może odczytać wiadomość e-mail, a zamiast zakupów online wolałby pójść do najbliższego sklepu stacjonarnego obejrzeć produkty na żywo. 
  • Wzrost zaufania – wyobraź sobie, że ktoś zainteresował się reklamą wyprzedaży Twojej zimowej kolekcji i chciał zrobić zakupy online, ale tam zaskoczyła go wysoka cena bez przeceny. Jak się okazało, promocja obejmowała tylko sklepy stacjonarne, ale odbiorca ma do nich za daleko, więc ostatecznie zamówił produkty przez Internet u konkurencji. Z omnichannel taka sytuacja nie może się zdarzyć, ponieważ użytkownik otrzymuje zawsze spójne informacje, więc ufa Twojej marce i wie, że kupi produkty w reklamowanej cenie.

Omnichannel sprawdzi się w Twojej branży

Strategia omnichannel jest przydatna w wielu sektorach:

  • E-commerce – prowadząc sklep internetowy musisz wykorzystywać różne formy komunikacji z klientem. Użytkownik może preferować newslettery i ważne informacje wysyłane poprzez e-mail, ale rabaty i przypomnienia o kończącej się promocji najlepiej wysyłać SMS-em. Pamiętaj też o responsywności strony, czyli automatycznym dostosowaniu jej wyglądu do urządzenia. Prowadząc również sklepy stacjonarne, wyślij odbiorcy informację o lokalizacji najbliższych punktów, żeby miał możliwość dokonania zakupu z odbiorem w ulubionej placówce.
  • FMCG – wysyłaj użytkownikom kody rabatowe, zsynchronizuj punkty zbierane w Twoim programie lojalnościowym i twórz spójne reklamy. Komunikuj się z klientami za pomocą mediów społecznościowych, by jeszcze bardziej zaangażować ich w interakcję z Twoją marką.
  • Travel – wykorzystaj omnichannel w turystyce i zaoferuj wysyłkę spersonalizowanych wiadomości mail. Udostępnij aplikację mobilną, gdzie klient będzie mieć zgromadzone wszystkie niezbędne informacje o wycieczce i rezerwacji wraz z aktualnymi komunikatami. Dzięki płynnej komunikacji i synchronizacji odbiorca nie będzie czuł się zagubiony i z chęcią skorzysta z Twojej oferty jeszcze nieraz.

Podsumowanie

Jak widzisz, omnichannel odgrywa kluczową rolę w różnych sektorach i pomaga zbudować silną i długotrwałą więź z klientem. W przyszłości omnichannel może stać się podstawową strategią w większości firm, więc warto już teraz zadbać o zintegrowaną wielokanałową sprzedaż.

Chcesz przetestować różne narzędzia do automatyzacji marketingu i wdrożyć omnichannel w Twojej firmie? Wypróbuj iPresso i za darmo sprawdź interesujące Cię funkcjonalności. Zarejestruj się teraz i rozpocznij bezpłatny 30-dniowy okres próbny!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.