Strona główna » Czy wiesz, że Twoja strategia marketingowa jest przestarzała? Sprawdź, jak natychmiast ją zmienić!
Czy wiesz, że Twoja strategia marketingowa jest przestarzała? Sprawdź, jak natychmiast ją zmienić!

Wysyłasz mnóstwo reklam i wciąż nie widzisz efektów? Dziwisz się, dlaczego odbiorcy wolą Twoją konkurencję? Staromodnymi działaniami nie przyciągniesz klientów, a tylko zmarnujesz mnóstwo czasu i przepalisz budżet. Spójrz prawdzie w oczy – bez wykorzystania automatyzacji marketingu nie dotrzesz do większości osób, które są zainteresowane Twoimi ofertami. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, jak możesz zmienić strategię marketingową!

Co zawiera strategia marketingowa i na co musisz zwrócić szczególną uwagę

Na początku musisz sprawdzić, czy na pewno Twoja strategia marketingowa została odpowiednio opracowana. Strategia marketingowa powinna zawierać: przegląd cech firmy (najlepiej jest zrobić analizę SWOT i określić mocne strony, słabe strony, szanse i zagrożenia), wyznaczone konkretne cele, określenie grupy odbiorców kampanii (zastanów się, jakie produkty chcesz zareklamować i jaki jest “idealny” klient, do którego chcesz skierować kampanię – w jakim jest wieku, czym się zajmuje, skąd pochodzi, jakie są jego nawyki), zaplanowanie budżetu i wybór kanałów komunikacji, które chcesz wykorzystać. Sprawdź, czy wyznaczone cele są na pewno realne i nie mają zbyt ogólnikowej formy. Przeanalizuj, czy reklamy są dopasowane do grupy docelowej, a jeżeli masz kilka takich grup, to czy przekaz jest właściwie dobrany. Przykładowo, tworząc kampanię dla nastolatków będziesz używać całkiem innego języka oraz wykorzystasz inną kolorystykę, niż przy reklamach dla właścicieli dużych firm.

Jakich błędów należy unikać

Jest wiele błędów, które można popełnić przy wyznaczeniu strategii marketingowej:

  • Wysyłka tej samej wiadomości do wszystkich odbiorców – jeśli chcesz szybko pozbyć się budżetu zaplanowanego na kampanię i zarabiasz tyle milionów, że możesz sobie na to pozwolić, to oczywiście jest to jakiś sposób na rozreklamowanie Twojej marki. Jest to również wygodne, jeżeli masz niezbyt zróżnicowaną ofertę i małą bazę kontaktów, ale z pewnością to rozwiązanie nie sprawdzi się na dłuższą metę. Chcąc rozsądnie zarządzać wydatkami na kapanie najlepiej jest podzielić klientów na segmenty i wysłać dane reklamy wyłącznie do tych grup, które są najbardziej zainteresowane konkretnym produktem.
  • Kampanie dobrane wyłącznie pod jeden kanał komunikacji – są odbiorcy, którzy sprawdzają maile dosyć rzadko, kiedy inni mają automatyczne ustawienia i odczytują wiadomość od razu, gdy dostaną powiadomienie. Niektórzy klienci wolą odczytywać informacje na komputerze lub laptopie i nigdy nie wchodzą w linki, które otrzymają SMS-em. Inni są aktywni na WhatsApp. Wybierając wyłącznie jeden kanał komunikacji do kontaktu z każdym klientem wielu z nich może przejść do konkurencji, która będzie lepiej dbać o indywidualne potrzeby użytkownika.
  • Brak analizy i kontroli, czy wyznaczone cele zostały osiągnięte – bez systematycznego sprawdzania skuteczności kampanii możesz wydawać pieniądze na reklamy, które nie przyciągnęły nowych klientów, a nawet okazały się zniechęcające.

Co trzeba wdrożyć i poprawić

Już wiesz, że musisz zmienić strategię marketingową, ale czego dokładnie jej brakuje?

  • Segmentowanie odbiorców i zarządzanie bazą kontaktów – chcesz zachęcić użytkowników z porzuconym koszykiem do powrotu na stronę? Wprowadzasz program lojalnościowy i chcesz o tym powiadomić najbardziej lojalnych kupujących? A może po prostu masz w planach reklamę nowej ekskluzywnej kolekcji? Bez segmentacji tworzenie takich kampanii nie ma sensu, ponieważ wiadomość “Wróć do nas, wiele produktów czeka na Ciebie w koszyku!” otrzyma ktoś, kto zawsze szybko finalizuje zakupy, SMS o programie lojalnościowym pojawi się osobie, która nie kupiła nic od kilku lat, a klienci którzy zawsze zaopatrują się w te same towary, otrzymają informację o nowych produktach z zupełnie innej kategorii.
  • Wykorzystanie omnichannel – zastosowanie kilku różnych (zintegrowanych ze sobą) form komunikacji z klientem to podstawa w takich branżach jak e-commerce. Rejestracja do newslettera za pomocą formularza i otrzymywanie maili i spersonalizowanych wiadomości SMS z rabatami, czytanie bloga firmowego i przeglądanie treści umieszczonych na social media to tylko część rzeczy, jakich oczekują klienci.
  • Personalizowanie wiadomości – w iPresso możesz nie tylko przygotować maile czy SMS-y, które automatycznie zaciągną z systemu potrzebne dane do personalizacji, jak imię czy nazwa firmy, ale również masz możliwość dopasowania treści do zainteresowań odbiorcy i podejmowanych przez niego czynności. W ten sposób osobie, która przerwała zamówienie na przykład czerwonej kanapy, wyświetli się wiadomość z przypomnieniem o dokładnie tym produkcie porzuconym w koszyku. 
  • Automatyzacja kampanii – od teraz nie musisz cały czas pilnować każdej kampanii i ręcznie ustawiać, które kontakty mają otrzymać daną wiadomość. System sam uruchomi wyznaczoną akcję w wybranym przez Ciebie terminie, a także dzięki określeniu warunków będziesz mieć pewność, że klient nie otrzyma kilku tych samych wiadomości.

Podsumowanie

Bez automatyzacji marketingu i funkcjonalności takich jak segmentacja i personalizacja wiadomości, Twoje kampanie marketingowe będą nieefektywne, a reklamy otrzymają również niezainteresowane osoby, przepalając budżet. Nie chcesz marnować czasu i pieniędzy? Zmień strategię marketingową już dziś i wypróbuj iPresso. Zarejestruj się tutaj i uzyskaj dostęp do 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.