Przyszłość jest teraz. Marketing 6.0. – recenzja książki

Wszyscy wiemy, że na przestrzeni lat wprowadzono wiele nowych technologii. Oczywiście formy marketingu również ewoluowały i dostosowywały się do społeczeństwa. Jednymi z najpopularniejszych książek pokazujących rozwój marketingu, są te autorstwa Philipa Kotlera, wybitnego amerykańskiego ekonomisty. Jesteś ciekawy/ciekawa, czy warto przeczytać najnowszą książkę “Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna”? Sprawdź naszą recenzję!

Nie tylko “Marketing 6.0…” – poznaj autorów i całą serię

Książka “Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna” została wydana w październiku 2024 roku (angielska wersja językowa – w grudniu 2023) i ma 256 stron. Jej autorami są: Philip Kotler (autor kilkudziesięciu podręczników i opracowań z zakresu marketingu, posiadacz tytułu doktora Honoris Causa kilkunastu uniwersytetów na całym świecie), Hermawan Kartajaya (Założyciel MarkPlus – największej firmy zajmującej się konsultingiem marketingowym w Indonezji) oraz Iwan Setiawan (dyrektor generalny MarkPlus). Jest to kolejna część z serii “Marketing X.0” tych autorów, która jak dotąd składa się z czterech książek i pokazuje zmiany, które następowały w marketingu.

Co znajdziesz w polskiej wersji językowej “Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna”

Książka została podzielona na trzy części, dziesięć rozdziałów. Przede wszystkim skupia się na temacie nieustannych zmian w marketingu oraz wprowadzeniu immersyjnych, cyfrowych doświadczeń, szczególnie w odpowiedzi na preferencje młodszych, wychowujących się w czasach najnowszej technologii pokoleń, takich jak Pokolenie Z i Alpha. W dużej mierze “Marketing 6.0…” odwołuje się do poprzednika, czyli “Marketing 5.0 Technologie Next Tech”, stawiając nacisk na nowoczesną technologię i połączenie świata cyfrowego z fizycznym. To, co wyróżnia tę część serii, to przedstawienie rozwiązań, dzięki którym marketing będzie działał jako online w offline (i odwrotnie), a nie z osobna jak do tej pory. Stosowane w dzisiejszych czasach technologie pozwoliły na zacieranie się granic między rzeczywistością, a światem cyfrowym, stawiając jeszcze większy nacisk na wielokanałowość, czyli kontakt z klientem przez stosowanie kilku różnych sposobów komunikacji. Marketing 6.0 jest też nazywany metamarketingiem, ponieważ w dużej mierze opiera się na XR oraz Metaverse (połączeniu elementów rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w świecie cyfrowym). Autorzy zwracają uwagę na sposoby, w jaki firmy mogą wykorzystywać te technologie do ulepszania doświadczeń klientów, m.in. poprzez immersyjne przestrzenie handlowe, czy interaktywne platformy online.

Nasze wrażenia

“Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna” czyta się szybko i przyjemnie z uwagi na przemyślany podział oraz spójną tematykę w każdym dziale. Autorzy odwołują się wprawdzie do poprzednich książek z serii, ale nie jest to wymuszona reklama, która nic nie wnosi do tekstu, a bardziej pomoc dla czytelników, aby poznali dogłębnie ewolucję marketingu i sprawdzili kluczowe zagadnienia z poprzednich lat. Co istotne, tematyka poprzednich książek wciąż jest aktualna, a w erze metamarketingu widzimy przenikanie się poszczególnych rozwiązań, ulepszanie tych już istniejących oraz wprowadzanie ich do cyfrowego świata. Końcowe rozdziały podkreślają, jak ważne jest odpowiednie dopasowanie marketingu do pokoleń urodzonych oraz dorastających w czasie, kiedy cyfryzacja jest na porządku dziennym. Naszym zdaniem jest to niezbędna pozycja do przeczytania dla każdego marketera, a także wszystkich tych, których ciekawią najnowsze technologie i podejście marketingowe do zmieniającego się świata. Polecamy zapoznać się nie tylko z tą książką, ale również innymi publikacjami Philipa Kotlera, ponieważ poruszają one niezwykle ważne kwestie i wyposażą każdego w ekspercką wiedzę.

Podsumowanie

“Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna” jest publikacją wartą przeczytania, z uwagi na poruszanie aktualnych tematów, które będą w modzie w rozwiązaniach marketingowych. Poprzez odniesienie do nowoczesnej technologii i wymagań zmieniających się przez kolejne pokolenia, większość kwestii powinno zainteresować każdego, kto choć trochę interesuje się marketingiem. Dodatkową zaletą jest dostępność książki, którą można kupić w wersji papierowej i cyfrowej (po angielsku), a od niedawna dostępna jest również w języku polskim.

Chcesz wprowadzić nowoczesną technologię do Twojej firmy? Wykorzystaj omnichannel i przenieś komunikację z klientem na wyższy poziom!

Kliknij tutaj i poczytaj o wszystkich naszych funkcjonalnościach.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.