NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
3 July 2025
News

Kiepski UX powoduje, że klienci idą do konkurencji

  • 18 stycznia, 2023
  • 1 min read
[addtoany]
Kiepski UX powoduje, że klienci idą do konkurencji

Pod koniec grudnia 2022 roku firma Storyblok opublikowała wyniki badania przeprowadzonego wśród ponad 6000 e-konsumentów w Stanach Zjednoczonych i Europie. Główny wniosek, jaki warto wyciągnąć z tego badania, jest taki, że większość klientów bez wahania wybierze konkurencję, jeśli Twój sklep nie zapewnia odpowiedniego UX.

Dokładnie rzecz biorąc, takiej odpowiedzi udzieliło 60% respondentów. W rezultacie firmy e-commerce tracą średnio pięć koszyków rocznie (per klient). Co więcej, aż 8% ankietowanych stwierdziło, że właśnie z powodu złego UX rezygnuje z ponad dziesięciu zakupów rocznie. Przekłada się to na znaczne straty finansowe w Twojej firmie każdego roku.

Wniosek: Twój UX musi być dopracowany od pierwszego momentu. Dlaczego? To samo badanie wykazało, że 42% kupujących online decyduje, czy zostać w danym sklepie, czy z niego wyjść w ciągu zaledwie 10 sekund. 20% z nich potrzebuje tylko pięciu sekund na podjęcie tej decyzji.
Przeczytaj pełne podsumowanie badania Storyblok (tylko po angielsku).

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *