Niedawno platforma chmurowa Sinch przeprowadziła ankietę wśród ponad 3000 kupujących pod kątem ich nawyków zakupowych. A jako że jesteśmy w przededniu świąt, każdy właściciel firmy e-commerce powinien być żywo zainteresowany tymi danymi. Spoiler alert: rośnie rola omnichannel i m-commerce, a Twoi klienci oczekują szybkiej komunikacji!
Dzisiaj konsumenci oczekują bezproblemowych i szybkich interakcji z e-sprzedawcami. Na przykład ponad 90% klientów jest gotowych wysłać wiadomość do chatbota, aby sprawdzić, czy dany produkt jest dostępny przed pójściem do sklepu stacjonarnego. Inne częste powody do utrzymywania komunikacji z firmą to:
- Prośby o zwrot i wymianę produktu (90% odpowiedzi)
- Chęć otrzymywania aktualizacji dotyczących przedmiotów pozostawionych w koszyku (89%)
- Wypełnianie ankiet satysfakcji klienta (77%)
Klienci chętniej komunikują się ze sklepami za pomocą mediów społecznościowych, ponieważ uważają, że jest to najszybszy sposób na uzyskanie potrzebnych informacji (54% badanych tak uważa). Rzeczywistość nie jest jednak tak różowa. To samo badanie pokazuje, że 75% wiadomości wysłanych tą drogą czeka na odpowiedź od kilku godzin do ponad jednego dnia. Rezultat jest przewidywalny – 54% klientów idzie do konkurencji.
A co z telefonami komórkowymi? Badanie wykazało, że 73% klientów chce udać się do sklepu, a następnie dokonać zakupu za pomocą telefonu komórkowego, często nadal się w tym sklepie znajdując!
Jaka płynie z tego wszystkiego lekcja? Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć więcej klientów, nie każ im czekać! Może marketing automation ułatwi Ci to zadanie?
Odpowiedz