Wydatki na reklamę wzrosną o 5,9% w 2023 roku

IAB to jedna z najważniejszych organizacji działających na rynku reklamy. Ta organizacja niedawno opublikowała prognozę wydatków na reklamę w 2023 roku dla różnych sektorów rynku. IAB przewiduje również, że CTV będzie najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w przyszłym roku (zakładany wzrost sprzedaży reklam ponad 14%).

Jak wskazuje IAB, cztery najbardziej dynamicznie rozwijające się kategorie rynkowe w kwestii wydatków na reklamę to:
B2B (wzrost o 20,8%)
Podróże (20,6%)
Restauracje/piwo/wino/alkohol (17,1%)
Usługi finansowe (11,1%)

Gdzie reklamodawcy planują kupować reklamy? Według badań IAB będą korzystać głównie z należących do sprzedawców (retailer-owned) (75%) i zagregowanych (aggregated) (82%) marketplace. Z drugiej strony, wykorzystywane będą również kanały zarządzane przez firmy e-commerce (w 64% przypadków). Nieco ponad 90% reklamodawców będzie również korzystać z sieci sprzedaży detalicznej (retail media network) do reklamowania się online.

Więcej danych z najnowszego badania IAB możesz znaleźć na stronie Martech.org (tylko po angielsku).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.