W sierpniu tego roku firma Bluecore przeprowadziła badanie dotyczące efektywności różnych rodzajów e-maili w e-commerce. Okazuje się, że to wiadomości powitalne mają najwyższy wskaźnik otwarć (ponad 45%). Jakie jeszcze wnioski płyną z tego badania?
Każdy sklep internetowy każdego miesiąca wysyła setki e-maili. Ale które z nich tak naprawdę są najskuteczniejsze? Właśnie tego chcieli dowiedzieć się autorzy raportu Bluecore 2022 Retail Benchmark Report. To badanie wykazało, że kampanie e-mailowe informujące o obniżkach cen i zawierające powiadomienia o dostępności towaru skutkowały dokonaniem pierwszego zakupu przez aż 25% odbiorców. E-maile z informacją o niedokończonych zakupach były skuteczne w 23,9% przypadków, a wiadomości powitalne – w 23,3% przypadków.
A oto co powinieneś wiedzieć o CTR, czyli klikalności e-maili. Najlepsze współczynniki kliknięć dla pierwszego zakupu i konwersji mają:
- E-maile powitalne: 11,27%
- E-maile o dostępności towaru: 10,63%
- Wiadomości dotyczące obniżek cen: 9,16%
- Powiadomienia o porzuconym koszyku: 9%
Przeanalizuj ten raport (link we wstępie) i zastanów się, czy to czas, aby wprowadzić zmiany w swojej strategii e-mail marketingowej?
Odpowiedz