42% dyrektorów marketingu twierdzi, że dane utrudniają kreatywność

Adverity to firma, która przeprowadziła ankietę wśród 300 dyrektorów marketingu (CMO) w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i regionie DACH. Oto rezultaty ich badań: 42% respondentów uważa, że dane utrudniają kreatywność, 41% mówi coś dokładnie odwrotnego, a 17% nadal nie ma wyrobionego zdania.

Co więcej, cytowane badanie pokazuje, że firmy generalnie zmagają się z właściwym zarządzaniem danymi marketingowymi. Aż 30% zespołów marketingowych przegląda te dane tylko raz na kwartał lub rzadziej. Prawie połowa (43%) CMO uważa, że największą przeszkodą w czerpaniu wartości z danych marketingowych jest kultura pracy ich firmy. A kolejne 18% twierdzi, że najważniejszym powodem, dla którego mają trudności z czerpaniem korzyści z danych, jest brak odpowiednich narzędzi.

Jak widać, chociaż świat marketingu wszedł w etap data-driven marketing już dawno temu, wciąż jest wiele do zrobienia. Nadal istnieje potrzeba edukowania rynku i dostarczania użytecznych i intuicyjnych narzędzi, które pomogą marketingowcom w maksymalnym wykorzystaniu dostępnych danych.

iPresso robimy to od lat!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.