Chcąc dokonać ekspansji do nowych grup, sam produkt lub usługa nie wystarczy – to oczywiste. Można mieć najlepszy pod względem jakości „towar”, jednak jeśli nikt nie będzie w stanie o nim usłyszeć, ani zaufać, że rozwiąże on aktualne problemy odbiorcy, to będzie on czekać w nieskończoność na lepsze czasy.
Persona podstawą dla określenia potrzeb
“Stworzenie” idealnego odbiorcy jest konieczne dla dookreślenia strategii marketingowej. Klient/Odbiorca przeważnie nie jest kimś z kim miało się bezpośredni kontakt, jest on zlepkiem różnych danych i metryk, a temu zlepkowi trzeba nadać twarz. Persona nie musi być jedna (i nie powinna). Każdy segment bazy kontaktów może mieć własną idealną personę, do której będą kierowane komunikaty.
O tworzeniu person słyszał pewnie każdy marketingowiec, większość pewnie nawet ją stworzyła. Czy jednak są one aktualizowane? W pandemicznej rzeczywistości zmiany w schematach zachowań odbiorców potrafią zachodzić bardzo dynamicznie. Persona stanowi punkt odniesienia do prowadzonych działań, scenariuszy automatyzacyjnych, całych schematów komunikacji oraz ścieżek w Customer Journey. Bez uaktualnionej wersji dopasowanie się do bieżących (czyli rzeczywistych) potrzeb odbiorców jest zbędnie bardziej problematyczne.
W systemie iPresso Persona Creator pozwoli nie tylko szybko stworzyć profil idealnego klienta, ale również swobodnie aktualizować go i trzymać rękę na marketingowym pulsie.
Jeśli jeszcze Twoje persony nie zostały zaktualizowane czas to zmienić. Zbliżające się miesiące będą obfitować w wydarzenia, w których liczyć będzie się nie tylko oryginalność przekazu, ale przede wszystkim target odbiorców, do których ten przekaz ma trafić.
Odpowiedz