Blog iPresso Marketing Automation

Wykorzystanie popupów

Popupy mają mieszaną reputację. Są często traktowane, jako inwazyjny sposób zwrócenia uwagi, rozpraszacz lub „coś”, co automatycznie się wyłącza. Może kiedyś. Podejście użytkowników jednak się zmienia, a jest to spowodowane stałą ewolucją komunikatów marketingowych i personalizowaniem treści pod odbiorców.

Popupy same z siebie nie są złe, jest to narzędzie jak każde inne i używane niewłaściwie może zaszkodzić. Jednak, jeśli używa się go z głową, może bardzo dobrze wzbogacić Customer Journey i Customer Experience odbiorcy przyśpieszając moment podjęcia przez niego decyzji o np. zakupie.

Popup, jako element zwracający uwagę

Popupy to nie tylko komunikaty o zapisie do newslettera, chociaż w tej formie są wykorzystywane najczęściej. Prawidłowo użyte popupy dają możliwość przekształcenia odwiedzających w wartościowe leady oraz powracających klientów bez szkody dla ich User Experience. Popup to narzędzie, które dopełnia marketingowego warsztatu powiększając zakres opcji do wykorzystania w kreowaniu silnych, pozytywnych relacji z odbiorcami.

Popupy można zaprojektować na różne sposoby, bez względu na formę, efekt można sprowadzić do wspólnego mianownika – czyli widoczności. Popup praktycznie zawsze zwróci na siebie uwagę. Jeśli nawet będzie to sekunda lub dwie, to część komunikatu będzie w stanie dotrzeć do odbiorcy. Oderwie się on na moment od tego, co robi, żeby zwrócić uwagę na nowy komunikat. Dlatego istotnym jest żeby wyświetlane popupy były przemyślane, dobrze zaprojektowane i napisane. Zarówno umiejscowienie, forma i treść muszą ze sobą współgrać i zwracać pozytywnie uwagę. Jasny CTA, nieskomplikowany przekaz, łatwo przyswajalny obraz, a wszystko to dostosowane do preferencji oraz zainteresowań odbiorcy jest receptą na dużą konwersję i przejście dalej na ścieżce zakupu. Popupy są idealne do promocji, dobrze zaprojektowane motywują do szybkiego działania oraz pozwalają w minimalnym czasie zapoznać się z komunikatem i w pełni go zrozumieć.

Odpowiednie ustawienie

Popup jak sama nazwa wskazuje wyskakuje w pewnym momencie. Określenie tego momentu jest kwestią kluczową. Oczywiście w zależności od tego, co chce się osiągnąć, co pokazać i do czego przekonać. Jeśli w swojej komunikacji firma stawia silny nacisk na personalizację przekazu, to docierające do odbiorcy treści mogą różnić się między różnymi grupami. W rezultacie forma, umiejscowienie oraz czas wyskakiwania popupu mogą (i prawdopodobnie) będą się różnić. Dostosowanie czasu często przesądza o tym czy popup zwróci uwagę w pozytywny sposób i czy ktoś w niego kliknie.

Popupy wyskakujące po przejrzeniu określonego procentu strony (np. artykułu i pojawienie się popupu zapisu do newslettera), przejrzeniu stron w odpowiedniej kolejności lub np. spełnienia innych warunków w spersonalizowanym scenariuszu – to tylko niektóre opcje, które mogą przynieść różne pozytywne efekty. Popupy np. w scenariuszach będą pełniły istotną rolę, dając możliwość do urozmaicenia przekazu, zwrócenia uwagi odbiorcy oraz przeprowadzenia różnego rodzaju testów A/B oraz innych akcji mających na celu usprawnienie procesów marketingowych. System iPresso dostarcza gotowych narzędzi do zoptymalizowania wykorzystania popupów w scenariuszach i nie tylko.

Optymalne wykorzystanie

Tak jak było wspomniane na początku popupy mają wiele form, każda ma swoje określone zadanie. Używanie ich daje szansę na zatrzymanie użytkownika na stronie, pozyskanie jego maila, przejście dalej na ścieżce zakupowej oraz wiele innych. Pamiętać jednak trzeba, że przesyt nie jest tutaj dobrym rozwiązaniem. Wyskakujące różnorodne okna z każdej strony podczas zapoznawania się z treścią będą rozstrajać użytkownika i raczej nastawią go do niej negatywnie.

Tworząc popup należy pamiętać o:

– czasie, kiedy ma się wyświetlić

– jego miejscu na ścieżce klienta i w lejku sprzedażowym

– formie – by nie był zbyt inwazyjny, ale z drugiej strony, by łatwo nie dało się go przeoczyć

– dopasowanej do odbiorców treści

– testach A/B

– ilość – nie należy odbiorcy bombardować przekazami, które będą ciągnęły go w różnych kierunkach nie pozwalając się skupić.

Tworzenie popupu w iPresso nie jest skomplikowane. Zapraszamy do przeczytania odpowiedniego artykułu pomocniczego w naszym help.center TUTAJ.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz