Social media, jako kanał komunikacji z odbiorcami daje wyjątkowo szerokie pole do manewru. Tutaj można zrobić znacznie więcej niż na innych kanałach, a trafiony eksperyment lub wyjście poza dotychczasowe ramy komunikacyjne może się bardzo opłacić.
Z biegiem czasu odbiorcy (również z poszczególnych grup, do których kieruje się spersonalizowany content) zaczynają już być przyzwyczajeni do tonu wypowiedzi, formy reklam oraz ogólnego wyrazu komunikatów. Jedni cenią sobie bardzo tę stabilizację, wiedząc dokładnie, czego spodziewać się po firmie i zyskując pewność, że skoro dotychczas wpasowywała się ona w ich preferencje, to będzie robić tak nadal. Jednak duża część odbiorców potrzebuje różnych, zmieniających się form zachęty do interakcji.
Pamiętać trzeba, że schematy zakupów odbiorców cały czas się zmieniają i potrafią one przybrać na dynamice z różnych powodów. Uskutecznianie w swojej komunikacji działań RTM (Real Time Marketing), które będą uzupełniały „tradycyjne”, regularne komunikaty (jak np. nowości na blogu itp.) daje powiew świeżości i pozwala trochę „zaszaleć” z contentem.
Pandemia wymusiła na firmach szybszą ekspansję i pozyskiwanie nowych grup odbiorców. Często nowy target był i jest całkowicie inny od dotychczasowego, co wiąże się z koniecznością zmian w strategiach komunikacyjnych.
Poważna firma może sobie pozwolić na moment luzu, w celu zaskoczenia swoich odbiorców. Dobrym przykładem jest amerykańska sieć Wendy’s. Jej profil na Twitterze i Facebooku zwraca na siebie uwagę…głównie poprzez zjadliwe komentarze wobec konkurencji. Oczywiście nie chodzi o to, by powielać ten schemat. Jednak po przejrzeniu komunikacji widać, że Wendy’s podchodzi poważnie do spraw swoich klientów, ich sugestii i oczekiwań. W social media tej firmy komunikacja jest mieszana, nie ma jednego tonu, a użytkownicy często sprawdzają co nowego, ponieważ nie do końca wiedzą, czego się spodziewać.
Jest to opcja, której wykorzystanie warto rozważyć w swoich strategiach. Real Time Marketing nadaje się do tego idealnie. Tego rodzaju „testy” mogą pomóc zarówno małym, jak i dużym firmom w lepszym wybiciu się i zaistnieniu w świadomości odbiorców na dłużej.
Odpowiedz