Prowadzenie jednocześnie różnych działań marketingowych to standard, jednak jak wykazała pandemia, firmy, które robią to rzeczywiście umiejętnie i są zdolne zgrać wiele procesów podczas kampanii lub realizowania strategii wygrywają.
Marketer w zalewie codziennych obowiązków, często nie jest zdolny osobiście doglądnąć każdego szczegółu i wszędzie dać zielone światło. Nie wszędzie też musi. Automatyzacja działań marketingowych staje się nie tylko coraz popularniejsza, jako trend, ale zwyczajnie coraz bardziej potrzebna. Zaoszczędzony czas, jak i możliwość dokładniejszego połączenia ze sobą różnych działań zwiększa pozytywne doświadczenia odbiorcy z firmą. Sprawia to, że jego Customer Journey jest na tyle unikalne, by zakorzenić firmę w świadomości.
Marketing Automation prowadzi do kolejnej cechy, która w 2021 nabiera na coraz większym znaczeniu – personalizacji przekazu i docieranego do odbiorcy contentu. Eksperci zwracają uwagę, że jakieś formy personalizacji cały czas funkcjonują, jednak zmieniające się szybko wymogi odbiorców sprawiają, że personalizacja musi być o wiele bardziej dokładna, uwzględniając możliwość szybkiego reagowania.
Przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości, odbiorcy będą reagować wyłącznie na te firmy, które swoje działania marketingowe budować będą indywidualnych doświadczeniach odbiorcy – pojedynczego odbiorcy, nie grupy. W efekcie każdy marketer i to raczej wcześniej niż później będzie musiał zaznajomić się z możliwościami, jakie jego firmie niesie Marketing Automation.
Odpowiedz