Blog iPresso Marketing Automation

Talent versus technologia – 3/4 badanych przyznaje, że talent, czy słusznie?

Od praktycznie zawsze i to w każdej firmie te dwie kwestie pojawiały się na przeciwstawnych szalach. Pandemia zintensyfikowała ten problem. Chociaż e-commerce ciągle się rozwija i skutecznie unika Covidowych ciosów, to marketerzy z tej i innych branż muszą myśleć przyszłościowo, czyli nie tylko jak utrzymać swoje obecne grupy klientów, ale jak również dokonać ekspansji i dotrzeć do nowych odbiorców.

Według nowego raportu The State of Martech 2020/21 by Clevertouch Marketing, który opiera się na opinii ponad 200 senior marketerów z UK, USA oraz regionów EMEA prawie 3/4 z nich przyznaje, że talent jest ważniejszy od technologii. Jednak zmiany w myśleniu i przewaga technologicznej szali zaczyna być coraz bardziej widoczna.  Jednocześnie ponad połowa ankietowanych twierdzi, że inwestuje coraz więcej środków w używane narzędzia marketingowe.

Rok 2021 będzie pełen niepewności z racji nieustępującej pandemii. Już teraz pojawiają się obawy marketerów, że będą oni musieli działać przy ograniczonych środkach, mimo rejestrowanych wzrostów niektórych branż. Efektem zaradczym ma być między innymi zwiększenie efektywności swoich zespołów oraz zaoszczędzenie na czasie. 84% przebadanych stwierdziło, że ich tegoroczne strategie rozwojowe za jeden z głównych priorytetów uznają pełniejsze wykorzystanie dostępnych rozwiązań technologicznych. Zapowiada się, że cała sfera MarTech w 2021 będzie przeżywać boom. Ci, którzy na zmiany zdecydują się szybciej, będą mieli znacznie większą szansę wyprzedzić konkurencję.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz