Blog iPresso Marketing Automation
raport IAB e-commerce, IAB Polska e-commerce, ile warte jest polskie e-commerce

51 mld zł – tyle warte jest polskie e-commerce

Raport strategiczny IAB Internet 2019/2020

Miniony rok to cios dla wielu branż, jednak e-commerce sprawnie uchyliła się przed ciosami pandemii i notuje coraz większe wzrosty. Nie dzieje się tak tylko za oceanem, czy na wschodzie. Polski e-commerce należy do jednych z najszybciej rozwijających się w Europie. To polskie firmy nadają pęd, rozwijają trendy oraz kształtują potrzeby względem nowych technologii. Ostatni raport IAB pokazuje, że wartość polskiego e-commerce to ponad 51 mld zł i stale rośnie.

Ilość użytkowników, którzy robią zakupy za pośrednictwem sieci w najróżniejszej formie sięga prawie 30 milionów. Dla obsłużenia tego wszystkiego i wpisania się w potrzeby odbiorców wprowadzane są cały czas nowe udogodnienia jak np. powiększające się liczby paczkomatów, ale nie tylko. Wszystko po to, by kupujący był w stanie otrzymać swój produkt już na drugi dzień.

Pandemia uderzyła, ale branża wytrzymuje napór. Jak podaje IAB liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa. Nowych przedsiębiorców nie zraża fakt, że to jednak najwięksi generują ponad 80% organicznego ruchu w Google – co doskonale widać po Allegro, której wejście na giełdę napędziło dodatkowych klientów i pozwoliło wprowadzić nowe programy.

Wraz z rozwojem e-commerce rośnie potrzeba posiadania programów oraz systemów do zarządzania i wykorzystania całej masy danych. 2021 może być złotym rokiem automatyzacji, którego jak się nie wykorzysta, to zwyczajnie się zniknie.

Cały raport dostępny tutaj: https://bit.ly/2XEUCGE

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz