blog iPresso Marketing Automation

Tylko jedna na trzy firmy stosuje się do RODO

Pomimo że rozporządzenie RODO obowiązuje już od niemal półtora roku, jedynie 28% organizacji deklaruje, że w pełni przestrzegają zawartych w nim przepisów.

Kolejne 30% badanych firm twierdzi, że jest blisko osiągnięcia pełnej zgodności z regulacjami – wynika z badania przeprowadzonego przez Capgemini.

Największe trudności we wprowadzeniu RODO

Jakie są największe trudności w osiągnięciu pełnej zgodności z RODO? Przedsiębiorcy wskazują tu przede wszystkim na niedostosowanie ich rozwiązań IT do kompleksowych wymagań europejskiego rozporządzenia (38%). 36% ankietowanych uważa też, że wymogi wynikające z RODO są zbyt złożone i wymagają dużego nakładu pracy. Jeden na trzech twierdzi, że finansowe koszty osiągnięcia zgodności z przepisami są zaporowe.

Duże korzyści dla firm działających w zgodzie z przepisami

Badania Capgemini wykazało również, że zdecydowana większość firm (92%), które działają w pełnej zgodzie z RODO, uważa, że rozwiązanie to daje im przewagę na rynku poprzez zapewnienie wyższego poziomu zaufania klientów, wzrostu ich satysfakcji, a także wizerunku firmy.

Organizacje działające zgodnie z przepisami deklarują też, że przestrzegania RODO wpłynęło pozytywnie na usprawnienie ich rozwiązań IT (87%) oraz procesów związanych z cyberbezpieczeństwem (91%).

Amerykańskie firmy najlepiej dostosowane do przepisów

Według raportu Capgemini najwyższy stopień zgodności z RODO osiągnęły firmy amerykańskie (35% z nich tak twierdzi), brytyjskie i niemieckie (po 33%). Najsłabiej oceniają swoje dostosowanie do przepisów korporacje hiszpańskie, włoskie (po 21%) i szwedzkie (18%).

O badaniu

Raport opracowano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 1 100 managerów z korporacji różnych branż, które mają swoje siedziby we Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, USA i Indiach.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz