blog iPresso Marketing Automation

Ścieżki zakupowe polskich e-klientów

Platformy handlowe (przede wszystkim Allegro) są najczęściej wybieranym punktem, gdzie Polacy rozpoczynają poszukiwania produktu, który chcą kupić (29%) – wynika z badania Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? opracowanego przez IRCenter.

W dalszej kolejności polscy e-konsumenci wybierają samodzielne sklepy online (15%) lub korzystają z wyszukiwarki Google (14%). 13% klientów sklepów internetowych rozpoczyna swoje poszukiwania od stron internetowych producentów, a 9% w pierwszej kolejności sprawdza porównywarki cenowe.

Najpopularniejszymi witrynami wśród klientów robiących zakupy w sieci są Allegro (27% badanych zaczyna swoją ścieżkę zakupową na tej platformie) oraz Google (14%).

Badanie wykazało, że kupujący coraz częściej zaczynają i kończą zakupy w sieci, na co mogą mieć wpływ najlepiej ocenione metody płatności, które nie stanowią już bariery przed zakupem.

67% respondentów deklaruje zadowolenie z metod płatności za produkt (w 2018 r. wskaźnik ten wynosił 65%). Coraz więcej ankietowanych pozytywnie ocenia też zadowolenie z przebiegu transakcji (60%), sposobie zapakowania produktu (56%) czy szybkości wysyłki (56%).

Jednocześnie aż 43% badanych, którzy dokonali zakupu online, oglądało go wcześniej na żywo w sklepie stacjonarnym.

Badanie przeprowadzono na grupie 4 085 internautów, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy decydowali o zakupie produktu, korzystając przy tym z Internetu.




Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz