blog iPresso Marketing Automation

Media społecznościowe coraz istotniejszym źródłem informacji

Ponad połowa dorosłych Amerykanów (54%) często lub czasami czerpie informacje o bieżących wydarzeniach z mediów społecznościowych – wynika z raportu opracowanego przez Pew Research Center. 

Wskaźnik ten systematycznie wzrasta – w 2016 r. 44% respondentów deklarowało pozyskiwanie newsów z social mediów. 

Najchętniej wykorzystywanymi w ten sposób serwisami są Facebook (73% użytkowników tej platformy czerpie z niej wiedzę o bieżących wydarzeniach), Twitter (71%) oraz Reddit (62%).

Jednocześnie amerykańscy użytkownicy mediów społecznościowych dostrzegają liczne minusy polegania na informacjach dostępnych w tych serwisach.

Dziewięciu na dziesięciu Amerykanów (88%) dostrzega wpływ, jaki platformy społecznościowe mają na treści, które trafiają do ich użytkowników.

Sześciu na dziesięciu ankietowanych (62%) uważa, że serwisy społecznościowe mają zbyt dużą kontrolę nad tym, jakie informacje docierają do odbiorców. Ponad połowa ankietowanych sądzi też, że platformy te w negatywny sposób wpływają na jakość newsów wyświetlanych użytkownikom (55%).

82% respondentów uważa, że platformy społecznościowe w odmienny sposób traktują poszczególnych wydawców medialnych – tylko 16% ankietowanych sądzi, że są oni traktowani jednakowo.

Wśród tych, którzy wskazują na nierówne traktowanie poszczególnych wydawców, najczęściej podawane zarzuty dotyczą faworyzowania mediów, które:

  • dostarczają bardziej sensacyjne, przyciągające uwagę treści – 88%;
  • są śledzone przez wiele osób w social mediach – 84%;
  • publikują treści o określonym charakterze politycznym – 79%.

Dane zaprezentowane w raporcie zgromadzono za pomocą ankiety przeprowadzonej między 8 a 21 lipca 2019 roku wśród 5 107 dorosłych Amerykanów należących do American Trends Panel Pew Research Center.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz