blog iPresso Marketing Automation

Feedy produktowe w kampaniach marketingowych w iPresso

Feedy produktowe są z powodzeniem stosowane przez marketerów w prowadzeniu kampanii. Na czym polega ich działanie i jak skutecznie wykorzystać je w swoich akcjach marketingowych w iPresso?

Zastosowanie feedów produktowych pozwala na automatyczne wprowadzenie – np. do wiadomości wysyłanych przez e-mail – szczegółowych danych dotyczących konkretnego produktu. Umożliwia to precyzyjne zindywidualizowanie i spersonalizowanie wysyłanych kampanii, tak by odzwierciedlały one rzeczywiste potrzeby i zainteresowania odbiorców.

Czym są feedy produktowe?

Feedy produktowe to pliki o określonej specyfikacji (w formacie XML, CSV lub TXT), zawierające listę produktów, które sklep czy firma chce zamieścić w swoich wysyłkach.

Feedy produktowe muszą być przygotowane w odpowiedni sposób i zawierać konkretne informacje związane z produktami – do zmiennych takich należy nazwa produktu, jego cena, zdjęcie czy opis. Pliki feedowe należy na bieżąco aktualizować, tak by zawierały one rzeczywiste dane o oferowanych produktach, ich aktualnej cenie czy dostępności.

Jak wykorzystać feedy produktowe w kampaniach marketingowych?

Zastosowanie feedów produktowych pozwala na dokładne dostosowanie przesyłanych treści marketingowych czy reklamowych do konkretnych odbiorców. Jednocześnie rozwiązanie to pozwala na zaoszczędzenie czasu i energii marketerów – pozwala bowiem uniknąć konieczności tworzenia osobnych kreacji wysyłek dla różnych produktów.

Dzięki automatycznemu pobieraniu feedów produktowych do treści wiadomości e-mail, w iPresso wystarczy stworzyć jedną kampanię – nastawioną np. na odzyskiwanie porzuconych koszyków – a system automatycznie pobierze z pliku feedowego szczegółowe dane produktu, o którym chcemy przypomnieć niedoszłemu nabywcy.

Feedy mogą też stanowić podstawę budowania rekomendacji konkretnych produktów dla poszczególnych klientów. Rozwiązanie to pozwala na dopasowanie promowanych produktów do wcześniejszych aktywności użytkownika na stronie internetowej sklepu. Jeżeli zatem potencjalny klient obejrzał na stronie sklepu AGD produkty z kategorii pralek, to w przesłanej mu wiadomości e-mail, system może automatycznie zamieścić promowane produkty z tej kategorii.

Zastosowanie takiego rozwiązania – dokładne dopasowanie produktu do odbiorcy i personalizacja oferty na podstawie jego preferencji – pozytywnie przekłada się na konwersję i skuteczność działań marketingowych.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz