blog iPresso Marketing Automation

eCouponing w iPresso – jakie korzyści daje to rozwiązanie?

Jak budować długotrwałe relacje z klientami i zapewnić sobie ich lojalność? iPresso dysponuje szeregiem rozwiązań, które pozwalają marketerom na osiągnięcie tych celów – jednym z nich jest możliwość prowadzenia programów lojalnościowych i monetyzacyjnych opartych na zgromadzonych punktach i e-kuponach.

Dostępny w systemie moduł kuponingowy umożliwia kompleksowe zarządzanie tego rodzaju programami – począwszy od generowania unikalnych kodów, poprzez integrację ze sklepami internetowymi, po zarządzanie stroną dla końcowych klientów programu.

Jakie rezultaty przynoszą zaawansowane działania lojalizujące z wykorzystaniem kuponów?

1. Powiększenie bazy kontaktów – leadów i klientów.

E-couponing pozwala sprzedawcom na zaoferowanie klientom namacalnych korzyści w zamian za wzięcie udziału w programie, zarejestrowanie się, czy podanie pewnych danych.

Po zakupieniu produktu z odpowiednim kodem, użytkownicy, którzy chcą uzyskać daną korzyść – produkt gratisowy, możliwość udziału w konkursie, zdobycie punktów w programie lojalnościowym – muszą wyrazić odpowiednie zgody lub podać swoje podstawowe dane (np. podczas wypełniania formularza lub przy przesyłaniu kodu e-mailem/SMS-em).

Dzięki temu sprzedawca rozbudowuje swoją bazę kontaktów o osoby zainteresowane jego produktami czy usługami.

2. Skuteczna komunikacja dzięki pozyskanym danym.

Rozwiązania e-couponingowe pozwalają na budowanie bazy kontaktów w oparciu o istotne informacje, co z kolei przekłada się na możliwość prowadzenia bardziej zindywidualizowanej, spersonalizowanej komunikacji.

Osoby uczestniczące w tego rodzaju programach, mogą np. wyrażać swoje zainteresowanie określonym rodzajami nagród czy rabatów na produkty, które – dzięki zgromadzonym kuponom – będą mogły nabyć w promocyjnych cenach (mogą to być, w zależności od branży, w jakiej działa sklep, np. ulubione kosmetyki czy słodycze).

iPresso dysponuje zaawansowanymi narzędziami pozwalającymi na gromadzenie danych demograficznych i behawioralnych poszczególnych kontaktów. Co więcej, rozwiązanie to pozwala na tworzenie powiązań pomiędzy różnymi typami kontaktów (np. salon samochodowy – klient – mechanik, lub rodzic – dziecko – szkoła).

Tego rodzaju dane o preferencjach i zainteresowaniach konsumentów, w połączeniu z innymi rodzajami informacji zbieranych przez system, mogą być wykorzystane przez firmę, by zaoferować im w przyszłości idealnie dopasowane produkty.

Im większa wiedza o oczekiwaniach i potrzebach klienta – tym skuteczniej można się z nim komunikować.

3. Kreowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.

Prowadzenie działań lojalnościowych dobrze współgra z zapewnieniem uczestnikom odpowiedniego contentu – materiałów informacyjnych, poradników, wskazówek, np. w formie e-book’ów lub newsletterów – co z kolei pozwala firmie na budowanie swojej reputacji i pozycji eksperta na rynku.

Osoby uczestniczące w tego rodzaju programach można zachęcić do wyrażenia zgody na tego rodzaju merytoryczną korespondencję – dzięki temu będą miały stały kontakt z marką, a jednocześnie uzyskają dostęp do wartościowych treści.

Podtrzymywanie takich relacji zwiększy prawdopodobieństwo, że uczestnicy programu wezmą udział w kolejnych promocjach oferowanych przez sprzedawcę.

4. Wzrost zaangażowania i lojalności klientów – lepsza sprzedaż.

Wszystkie działania prowadzone w iPresso w ramach eCouponingu – gromadzenie danych; zautomatyzowana, a jednocześnie spersonalizowana komunikacja; dostosowanie przekazu do oczekiwań klientów; możliwość uzyskania przez konsumentów prezentów, nagród czy rabatów; dystrybucja wartościowego contentu – przekładają się bezpośrednio na wzrost zaangażowania klientów oraz ich lojalność.

Budowanie pozytywnych relacji z konsumentami pozwala z kolei na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki, a także na przyciągnięcie nowych klientów.

Przeprowadzenie akcji eCouponingowej często stanowi też punkt wyjścia do dalszych działań.

W oparciu o uzyskane dane, przeprowadzoną segmentację kontaktów czy oferowane przez iPresso ścieżki zautomatyzowanej komunikacji, sprzedawca może uruchomić kampanie cross-sellingowe czy up-sellingowe, informować o kolejnych promocjach i nowościach w sklepie, umacniać swój wizerunek eksperta i podtrzymywać kontakt z klientem poprzez dostarczanie mu treści najlepiej dopasowanych do jego oczekiwań.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz