blog iPresso Marketing Automation

Fake newsy podważają zaufanie do społecznościowego contentu

Zdecydowana większość przedstawicieli opinii publicznej (85%) uważa, że poszczególne platformy społecznościowe powinny być zobowiązane do usuwanie propagowanych na nich fałszywych informacji (fake news) – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Chartered Institute of Marketing (CIM) wśród Brytyjczyków. Tylko 39% sądzi, że odpowiedzialność za monitorowanie takich informacji w social mediach spoczywa na rządzie.

Niemal 8 na 10 ankietowanych (79%) uważa, że serwisy społecznościowe powinny aktywnie monitorować zamieszczane przez swoich użytkowników treści w poszukiwaniu możliwej dezinformacji.

Ponad połowa ankietowanych posiadających konta w social mediach (51%) twierdzi, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy natrafiła na tych platformach na treści, które można uznać za fake newsy. Jeden na trzech (31%) napotkał tego rodzaju treści w ciągu ostatniego tygodnia.

Rozprzestrzenianie się zjawiska fake news prowadzi do spadku zaufania do treści zamieszczanych w social mediach.

Jak wynika z badań CIM, w 2014 r. 62% respondentów ufało contentowi w mediach społecznościowych. Obecnie wskaźnik ten spadł do 34%. Tylko 1% ankietowanych deklaruje pewność co do wiarygodności treści publikowanych w social mediach.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz