Nie od dziś wiadomo, że informacje o warunkach pogodowych wpływają na popularność konkretnych produktów i usług, a także na nastrój konsumentów i ich gotowość do realizacji zakupu.
Na zachowania i wybory klientów wpływać może też cały szereg innych danych – począwszy od informacji o kursach walut i notowaniach giełdowych, poprzez dane o poziomie zanieczyszczenia powietrza, aż po aktualne wyniki sportowe.
Czy dane te da się jednak skutecznie wykorzystać w działaniach marketingowych? Odpowiedzią na to wyzwanie jest iPresso Satellite.
iPresso Satellite to przełomowa funkcjonalność, która daje marketerom możliwość realnego zastosowania tych danych w działaniach komunikacyjnych i kampaniach marketingowych.
Możliwości wykorzystania danych zewnętrznych w celach marketingowych są niemal nieograniczone. Do najpopularniejszych przykładów ich zastosowania należą działania związane z:
- warunkami pogodowymi
Spełnienie określonych przez marketera warunków – np. odnotowanie w Warszawie temperatury niższej niż 5° C – pozwala na automatyczne uruchomienie przygotowanego wcześniej elementu, np. scenariusza Marketing Automation, w ramach którego wysyłane są wielokanałowo informacje o zniżkach na określone produkty (np. zimową odzież i obuwie, opony do samochodów, narty).
- wynikami sportowymi
Sukcesy osiągane przez sportowców przekładają się bezpośrednio na zainteresowanie określonymi produktami (gadżetami związanymi z danym zawodnikiem czy drużyną, strojami, akcesoriami sportowymi i kibicowskimi). Napływające do systemu dane o najnowszych wynikach mogą automatycznie wyzwalać przygotowane wcześniej kampanie związane z konkretnym produktem.
- danymi o jakości powietrza
Posiadając dane na temat bieżącego stanu zanieczyszczenia powietrza, sprzedawca może w najwłaściwszym momencie zareklamować swoje produkty (oczyszczacze powietrza albo maski ochronne), docierając w odpowiedniej chwili do segmentu osób, które chętnie zainwestują w takie rozwiązania by chronić swoje zdrowie.
Powyższe przykłady to oczywiście tylko namiastka możliwości oferowanych przez iPresso Satellite. Rodzaj wykorzystywanych danych i sposoby ich zastosowania zależne są zawsze od branży w jakiej działa firma, celów jakie chce osiągnąć, czy grup docelowych, do których adresuje swoją ofertę. iPresso Satellite pozwala w elastyczny sposób dostosować metody wykorzystania danych, tak by najlepiej spełniały one oczekiwania konkretnej firmy.
Odpowiedz