blog iPresso Marketing Automation

Programy lojalnościowe B2B – czego oczekują ich uczestnicy?

95% osób biorących udział w programach lojalnościowych B2B wyraża się pozytywnie na ich temat i chętnie bierze w nich udział – wynika z pierwszej edycji badania Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” opublikowanego przez IRCenter dla Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Programy lojalnościowe B2B – skierowane do partnerów biznesowych, hurtowników czy dystrybutorów – cieszą się dobrą opinią uczestników. Główną motywacją skłaniającą do wzięcia w nich udziału jest możliwość otrzymania atrakcyjnych nagród. Niemal 4 na 10 badanych (39%) deklaruje, że właśnie ten czynnik najbardziej zachęca ich do uczestnictwa.

35% respondentów deklaruje, że traktuje takie programy jako podjęcie wyzwania w codziennej pracy. Dla 29% jest to natomiast forma zabawy pozwalającej na urozmaicenie sobie pracy. Podobny wskaźnik respondentów deklaruje, że uczestnictwo w takim programie pozwala im na budowanie pozytywnych relacji z kontrahentami (29%) oraz zwiększa poczucie profesjonalizmu usług firmy (29%).

16% ankietowanych deklaruje, że uczestniczy w takich programach, gdyż tego wymaga ich praca, a 11% robi to z przyzwyczajenia. 7% respondentów twierdzi, że pozwala im to na zdobycie nowej wiedzy, a 6% – że zwiększa to mobilizację pracowników do pracy.

Badanie „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2019 roku przez niezależną agencję badawczą IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Wzięło w nim udział 300 uczestników programów lojalnościowych z branż FMCG, budowlanej, motoryzacyjnej, elektronicznej oraz OTC.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz