blog iPresso Marketing Automation

Jak RODO wpłynęło na działanie polskich firm?

Dla dziewięciu na dziesięć polskich przedsiębiorstw wejście w życie przepisów RODO skutkowało istotnymi zmianami – wynika z przygotowanego przez CubeResearch dla EY Polska raportu Rok z RODO. Stosowanie RODO w firmach – szanse i zagrożenia.

Nowe regulacje, które weszły w życie 25 maja zeszłego roku, wpłynęły przede wszystkim na procesy obsługi klienta i rekrutacje (70%), a także na procesy kadrowe (67%) oraz marketingowe (47%).

Zdecydowana większość ankietowanych (89%) przyznaje, że RODO skutkowało istotnymi zmianami w ich organizacjach. Wdrożenie tych zmiany zabierało przy tym znaczną ilość czasu. W 44% przypadków firm wprowadzenie w życie nowych rozwiązań zajęło 6 miesięcy, a w jednym na trzy przypadki – co najmniej rok.

Wśród największych wyzwań związanych z RODO, na pierwszym miejscu wymieniano ograniczenie możliwości działań marketingowych i sprzedażowych (56%). Czterech na dziesięciu respondentów (39%) stwierdziło, że konsumenci nadużywają swoich praw (najczęściej prawa do zapomnienia).

Najpowszechniejszym sposobem realizacji przepisów RODO jest zapewnienie prawa do dostępu, edycji, usunięcia i przenoszenia danych osobowych (84%). Powszechne są również zmiany w zakresie prowadzonej dokumentacji (84%),.

Na potrzeby raportu przebadano 496 firm prowadzących działalność na terenie Polski. Firmy zostały podzielone na małe (50-499 pracowników), średnie (500-999) i duże (1000 i więcej pracowników).

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz