blog iPresso Marketing Automation

Grafika w e-mailach iPresso – jak zapewnić najlepszą dostarczalność i responsywność?

Przeciętny internauta dostaje każdego dnia dziesiątki e-maili, na których czytanie nie może poświęcić wiele czasu. Dlatego też – zwłaszcza w przypadku odbierania takich wiadomości na urządzeniach mobilnych – istotne jest aby zawarte w niej elementy graficzne wczytały się jak najszybciej. Jeżeli odbiorca zobaczy, że dana wiadomość się nie ładuje, jego zaangażowanie może zmniejszyć się do zera.

W celu jak najlepszego dostosowania wielkości przesyłanych kampanii, iPresso wprowadza mechanizm walidacji wielkości plików graficznych. Rozwiązanie to pozytywnie wpłynie zarówno na dostarczalność i responsywność wysyłanych komunikatów.

Szybkie tempo życia, a także coraz krótszy czas przez jaki jesteśmy w stanie skupić uwagę na jednej rzeczy sprawia, że w przypadku gdy dana wiadomość nie otworzy w błyskawicznym tempie, odbiorca szybko zainteresuje się czymś innym – np. otworzy inną aplikację czy komunikator na telefonie i zapomni o e-mailu, z którym miał się zapoznać.

Istotne jest zatem, żeby otrzymana komunikat otwierał się szybko, był responsywny i czytelny dla odbiorcy. Tylko wtedy możliwe będzie wzbudzenie zainteresowania przesłanymi treściami i uniknięcie zakwalifikowania treści jako SPAMU.

Mechanizm walidacji wielkości plików graficznych wprowadzony do iPresso wprowadza odpowiednie limity na wielkość plików graficznych, co pozwoli na zapewnienie jak najwyższej dostarczalności i responsywności e-maili.

Pamiętajmy, że jakkolwiek animowany gif może wyglądać ładnie, to zamieszczenie go w e-mailu nie przyniesie nam zamierzonego skutku, jeśli jego waga będzie wynosić kilkanaście MB. Spore grono użytkowników po prostu go nie zobaczy.

Odpowiednie komunikaty wyświetlane przez kreator iPresso Studio będą na bieżąco informować marketera o pozostałym mu w danym momencie limicie wielkości plików. Ustawienia wielkości elementów graficznych dostępne będą również w przypadku tworzenia kreacji web push.

Dowiedz się więcej z naszego Help Center.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz