blog iPresso Marketing Automation

Internetowe zakupy Polaków

Odzież, buty, kosmetyki i perfumy, elektronika oraz jedzenie na dowóz – to produkty, które Polacy najchętniej kupują w sieci. Średnia wartość zamówienia w 2018 roku wynosiła 43€, czyli ok. 185 zł – wynika z raportu opracowanego przez Picodi.com.

Chociaż coraz chętniej robimy zakupy za pomocą smartfonów (obecnie to już 26%), to dominującym urządzeniem służącym do takich transakcji pozostają komputery (72%). Tylko 1 na 50 zakupów odbywa się za pośrednictwem tabletu.

Tablety przodują natomiast jeżeli chodzi o średnią wartość dokonywanych transakcji (237 zł). Średnia wartość zamówienia na komputerze to 194 zł, a na smartfonie – 159 zł.

Jak wynika ze statystyk zawartych w raporcie, dwie trzecie wszystkich zakupów wykonują kobiety, a tylko jedną trzecią – mężczyźni. Najchętniej transakcje takie realizują osoby w wieku 18-24 lat (37%) oraz 25-34 lat (35%). Mniejszy udział w handlu online mają osoby z grupy 35-44 lat (15%). Na dalszych miejscach uplasowali się przedstawiciele grup 45-54 (7%), 55-64 (5%) oraz 65+ (2%).

Według danych Picodi.com, szczyt aktywności zakupowej w internecie przypada na grudzień (13,6%). Miesiące wakacyjne – czerwiec, lipiec i sierpień – to okres gdy kupujemy najmniej. Jeżeli chodzi o dni tygodnia, największą aktywność e-zakupową odnotowano w poniedziałki, wtorki i niedziele; najmniejszą natomiast – w soboty.

Najchętniej kupujemy w godzinach popołudniowych (od 12 do 18) – wtedy odbywa się 35% transakcji. 33% zakupów dokonywanych jest natomiast między 18 a 24.

Raport zawiera również dane o wykorzystaniu do e-zakupów różnych urządzeń w 35 państwach świata. Z statystyk tych wynika, że do krajów gdzie popularne są zakupy mobilne należą Peru (76% na smartfonach i 2% na tabletach), Nigeria (odpowiednio 62% i 3%), Tajlandia (56% i 4%). Na przeciwnym biegunie znalazły się takie rynki, jak Australia (76% transakcji dokonywane jest na komputerach), Portugalia, Hongkong czy Brazylia.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz