blog iPresso Marketing Automation

Młodzi Polacy spędzają online coraz więcej czasu

Przeciętny polski nastolatek dziennie spędza 4 godziny i 12 minut korzystając z internetu. To o 32 minuty więcej niż trzy lata temu – wynika z badania NASK Nastolatki 3.0.

Zapytani o swoje najczęstsze aktywności online, ankietowani wymieniali: słuchanie muzyki (65%), oglądanie filmów i seriali (62%), kontaktowanie się ze znajomymi i/lub rodziną za pomocą komunikatorów czy czatów (61%), korzystanie z mediów społecznościowych (59%). Jeden na czterech ankietowanych wykorzystuje sieć do odwiedzania sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych.

Średni czas przeznaczany na aktywności w internecie przez polskich nastolatków wciąż się zwiększa i wynosi obecnie 4 godziny i 12 minut (w poprzednim wydaniu raportu były to 3 godziny i 40 minut). 27,3% respondentów wskazała, że jest online od 2 do 4 godzin dziennie, a 22,9% – od 4 do 6 godzin na dzień. Co dziesiąty nastolatek (9,7%) przyznaje się do korzystania z sieci przez 6-8 godzin, a 12% ankietowanych twierdzi, że jest online dłużej niż 8 godzin na dobę.

Do wzrostu ilości czasu poświęconego na aktywność w sieci przyczynia się przede wszystkim wszechobecność urządzeń mobilnych, które pozwalają na niemal nieustanną łączność z internetem.

Do najpopularniejszych aktywności w sieci należy:

  • słuchanie muzyki (65,4%),
  • oglądanie filmów i seriali (62,1%),
  • kontaktowanie się ze znajomymi i/lub rodziną za pomocą komunikatorów czy czatów (61%),
  • korzystanie z mediów społecznościowych (59,4%),
  • odrabianie lekcji (50,6%),
  • gry online (40,8%),
  • poszerzanie wiedzy w ramach swoich zainteresowań, hobby (37,1%),
  • korzystanie z sklepów internetowych, serwisów aukcyjnych (24,6%).

Smartfon jest zdecydowanie najczęściej wykorzystywanym urządzeniem, za pomocą którego młodzi Polacy łączą się z siecią – na pierwszym miejscu wymienia go aż 93,9% respondentów. 15,7% ankietowanych deklaruje, że nie może wyobrazić sobie życia bez telefonu komórkowego.

Jako najczęściej wykorzystywane media społecznościowe, respondenci wskazywali YouTube’a (94%), Facebooka (83,4%), Snapachata (67,9%) i Instagrama (67,7%).

Raport NASK Państwowego Instytut Badawczego Nastolatki 3.0 powstał na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród 1173 uczniów z 55 szkół z całej Polski.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz