blog iPresso Marketing Automation

Przyszłość telewizji należy do OTT

Na świecie dynamicznie rośnie popularność serwisów oferujących oglądanie materiałów wideo online, takich jak OTT. Liczba globalnych subskrypcji tych platform wyniosła 613 milionów, co oznacza wzrost o 27% od roku 2017 – wynika z raportu opracowanego przez Motion Picture Association of America (MPAA). Liczba abonamentów serwisów streamingowych po raz pierwszy wyprzedziła liczbę subskrypcji telewizji kablowej.

Usługi OTT (Over-The-Top) dynamicznie podbiją rynek płatnej telewizji, stanowiąc atrakcyjną i wygodną alternatywę w stosunku do tradycyjnych rozwiązań Pay TV.

Jak wynika z raportu Abi Research, przychody z tego rozwiązania mają wzrosnąć do 51,4 mld dolarów w 2022 r., powodując znaczne przetasowania na rynku płatnej telewizji.

Również na polskim rynku przyszłość mediów wydaje się należeć do platform OTT.

Według opracowanego przez PwC raportu Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022, platformy streamingowe będą rosły średnio o 13,3% rocznie.

Nie zastąpią one wprawdzie telewizji (Polacy spędzają dziennie przed telewizorem ok. 4 godziny i 35 minut), lecz będą stanowić jej uzupełnienie, dostarczając treści dopasowanych do gustu i preferencji danej osoby. Do 2022 r. ten segment ma stanowić 26% globalnego rynku subskrypcji telewizyjnej.

Odpowiedź iPresso na potrzeby OTT

Coraz większe wymagania odbiorców, którzy będą mogli swobodnie przebierać wśród usługodawców Pay TV, sprawiają, że dostarczyciele tych usług coraz większą wagę przywiązują do marketingu i komunikacji z widzami. Przewagę uzyskają ci, którzy będą potrafili w najwłaściwszym momencie dotrzeć do danej osoby z najlepiej dobranym komunikatem.

Utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych klientów wymagać będzie wykorzystania wiedzy o ich cechach i aktywnościach, także tych wykraczających poza obejrzane do tej pory filmy, seriale, czy wydarzenia sportowe.

Dowiedz się jakie możliwości daje tu iPressoTV!


Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz