Pomimo licznych wyzwań związanych z wejściem w życie przepisów RODO, ponad połowa marketerów (56%) pozytywnie ocenia wpływ nowych regulacji na swoje kampanie e-mail marketingowe.
Wprowadzenie w 2018 r. przepisów RODO wymusiło na firmach i organizacjach znaczne zmiany w zakresie gromadzenia danych osobowych i wykorzystywania ich w działaniach marketingowych.
Pomimo licznych wyzwań związanych z wejściem w życie przepisów RODO, ponad połowa marketerów (56%) pozytywnie ocenia wpływ nowych regulacji na ich kampanie e-mail marketingowe. Tylko jeden na pięciu respondentów jest zdecydowanie przeciwnego zdania – wynika z badania opracowanego przez DMA na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród brytyjskich marketerów.
91% brytyjskich marketerów deklaruje, że e-mail pozostaje ważnym elementem ich działań komunikacyjnych.
74% respondentów twierdzi, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosły ich wskaźniki otwarć e-maili, a 75% odnotowało wzrost wskaźnika klikalności (CTR).
Znaczna grupa ankietowanych (41%) zauważyła też spadek wskaźników wypisań oraz liczbę skarg na wysyłanie spam’u (55%). Niemal dwóch na trzech marketerów (62%) deklaruje również większą pewność w zakresie mierzenia zwrotu z inwestycji.
Ankiete przeprowadzono w styczniu 2019 r.
Odpowiedz