blog iPresso Marketing Automation

E-mail ulubionym kanałem komunikacji z markami

Większość konsumentów (59%) uznaje e-mail za swój preferowany kanał komunikacji z markami – wynika z badania opracowanego przez Direct Marketing Association (DMA).

Według raportu Consumer Email Tracker 2019 opracowanego przez DMA, e-mail jest uznawany za preferowaną formę kontaktu – zarówno gdy chodzi o komunikaty przedsprzedażowe (57%) i posprzedażowe (57%), jak również w przypadku obsługi klienta (47%).

W przypadku komunikacji posprzedażowej, za wiadomościami e-mail (57%) znalazły się wiadomości SMS (27%) oraz kontakt osobisty (9%). W komunikacji związanej z obsługą klienta okazuje się, że poza e-mailami (48%), konsumenci preferują SMS-y (25%) i kontakt telefoniczny (20%).

Gdy natomiast chodzi o komunikację przedsprzedażową, za e-mailami uplasowały się reklamy online (15%) oraz przesyłki pocztowe (14%).

Z badania wynika, że jeden konsument posiada średnio 2,5 konta e-mailowego (biorąc pod uwagę zarówno adresy prywatne, jak i służbowe). Co czwarty ankietowany prywatnie korzysta z więcej niż jednego adresu. Co drugi badany (52%) nie posiada natomiast adresu firmowego.

Konsumenci szczególnie doceniają odpowiednio dopasowane do swoich oczekiwań wiadomości o zniżkach i ofertach (75%), a także e-rachunki (61%) i powiadomienia o nowych produktach i wyprzedażach (58%).

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz