Strona główna » Spersonalizowana komunikacja w iPresso – jak MA pozwala na dotarcie do klienta z odpowiednią treścią

Spersonalizowana komunikacja w iPresso – jak MA pozwala na dotarcie do klienta z odpowiednią treścią

Spersonalizowana komunikacja w iPresso – jak MA pozwala na dotarcie do klienta z odpowiednią treścią

Spersonalizowane podejście do odbiorców stanowi najistotniejszy element pozytywnego customer experience, wynika z raportu Tomorrow’s experience, today. Harnessing a customer first approach in a changing world opracowanego przez KPMG. Zindywidualizowanie komunikacji pozwala firmie na wykazanie, że rozumie ona specyficzne potrzeby i preferencje danej osoby.

Na personalizację doświadczeń odbiorcy pozwala m.in. wykorzystanie imienia danej osoby, wiedzy jej preferencjach, czy danych o wcześniejszych interakcjach. iPresso oferuje marketerom znacznie szersze możliwości w tym zakresie.

Jak personalizować i dostosowywać komunikację do potrzeb odbiorców w sytuacji gdy baza kontaktów firmy zawiera dziesiątki czy nawet setki tysięcy potencjalnych i aktualnych klientów? iPresso dysponuje rozwiązaniami, które pozwalają dotrzeć do precyzyjnie określonych osób z komunikatem o odpowiedniej treści, wysłanym w najdogodniejszym momencie.

Marketerzy korzystający z rozwiązań Marketing Automation mogą indywidualizować swój przekaz w zakresie jego treści i formy, a także wykorzystywanych kanałów komunikacji i czasu wysyłki wiadomości.

Personalizacja treści opiera się na wykorzystaniu danych dotyczących poszczególnych osób – ich imion, wieku, stanowisk na których pracują czy miejsca zamieszkania.

iPresso pozwala na wyodrębnianie w bazie kontaktów segmentów i mikrosegmentów, charakteryzujących się odpowiednimi cechami czy aktywnościami.

Dzięki temu możliwe jest np. przekazanie informacji o określonym wydarzeniu czy promocji tym osobom, które rzeczywiście mogą być zainteresowane.   

Odpowiedniemu dostosowaniu może podlegać nie tylko treść komunikatu – np. automatyczne wstawienie imienia czy miasta, zawarcie w treści e-maila określonych informacji – lecz także sama jego forma. Do różnych grup kontaktów można docierać stosując odmienne słownictwo (np. w zależności od grupy wiekowej) czy poziom zaawansowania przekazywanych informacji, dzięki czemu komunikat staje się bardziej adekwatny i zrozumiały.

Zastosowanie scenariuszy Marketing Automation daje przy tym możliwość wielokanałowego dotarcia do odbiorców. Poszczególne grupy kontaktów mogą otrzymać daną wiadomość poprzez preferowany przez siebie kanał, np. email, SMS, web push.

iPresso pozwala również dostosować czas wysyłki danego komunikatu. W przypadku setek tysięcy odbiorców (którzy mogą do tego przebywać w różny strefach czasowych) nie ma większego sensu wysyłanie wiadomości w tym samym momencie. iPresso pozwala na dobranie momentu wysyłki tak, by każdy odbiorca otrzymał ją w jak najdogodniejszej chwili.

Możliwości dostosowania przekazu nie ograniczają się przy tym do wysyłek komunikatów z systemu – na podstawie zgromadzonych danych marketerzy mogą też dostosowywać wygląd swoich stron internetowych w zależności od preferencji danej osoby.

Danej osobie czy grupie osób można wyświetlać określone notyfikacje, pop-up’y czy sidebary, a nawet podmieniać całą zawartość strony.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.